Twitter przeprasza za wykorzystanie danych personalnych do dopasowywania reklam

Twitter przeprasza za wykorzystanie danych personalnych do dopasowywania reklam

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/9/2019, 3:53 PM

Liczba odsłon: 1085

Twitter przeprosił swoich użytkowników za wykorzystywanie ich danych do personalizacji reklam. Miało do tego dojść przypadkowo, a teraz firma podejmuje kroki, by upewnić się, że incydent się nie powtórzy. Oprócz wyjaśnień Twitter udostępnił też formularz, za pomocą którego mający wątpliwości użytkownicy mogą skontaktować się z jego inspektorem ochrony danych.

Z oświadczenia dowiadujemy się, że jeżeli udostępniliśmy Twitterowi e-mail lub numer telefonu w celach bezpieczeństwa, dane te mogły zostać użyte do dopasowania wyświetlanych nam reklam. Firma przyznaje, że nie wie, jak szerokiego grona użytkowników to dotyczy, ale potwierdza, że rozwiązała problem 17 września. Jeśli rejestrowaliśmy się po tej dacie, to nasze dane na pewno pozostały nienaruszone.

Odkryliśmy niedawno, że jeśli dostarczyliście adres mailowy lub numer telefonu w celach bezpieczeństwa lub ochrony (np. weryfikacji dwuetapowej), dane te mogły zostać przypadkowo użyte w celach reklamowych, zwłaszcza w naszym systemie reklamowym Tailored Audiences i Partner Audiences.

Tailored Audiences jest wersją standardowego dla branży produktu, który pozwala reklamodawcom kierować reklamy do klientów w oparciu o ich własne listy marketingowe. Partner Audiences pozwala używać tych samych funkcji Tailored Audiences, by kierować reklamy do odbiorców dostarczonych przez zewnętrznych partnerów. Gdy reklamodawca wgrywał swoją listę marketingową, mogliśmy dopasować ludzi na Twitterze do tej listy w oparciu o e-mail lub numer telefonu podane w celach bezpieczeństwa lub ochrony. Był to błąd, za który przepraszamy.

— Twitter

Twitter dodaje, że poza tym połączeniem danych żadne dane personalne nie były nigdy udostępniane zewnętrznie — partnerom lub innym podmiotom. W razie wątpliwości lub pytań można skontaktować się z inspektorem ochrony danych Twittera za pośrednictwem formularza.