Tajna broń Xboksa 360 odkryta

Tajna broń Xboksa 360 odkryta

Autor: Adam Stępień

Opublikowano: 1/5/2007, 12:00 AM

Liczba odsłon: 5825

Już w 2005 roku, jeszcze przed premierą X360, jeden z kierowników Microsoftu sugerował, że ich nowa konsola posiada zablokowaną funkcję, która odblokowana zostanie dopiero w przyszłości, przez update oprogramowania. Spekulacjom na temat asa w rękawie Microsoftu nie było końca... aż do teraz.

Ten as, ma nawet swoje imię - Ana - i jest to niewielki chip odpowiedzialny za skalowanie obrazu. To właśnie dzięki niemu (niej?), możemy grać chociażby w takie Gears of War w miażdżącej rozdzielczości 1080p i to właśnie skalowanie jest tym, czego nie potrafi żadna inna konsola, a jedynie Xbox 360. To jest tajna broń Microsoftu w walce z Sony.

PlayStation 3 nie posiada funkcji sprzętowego skalowania, przez co gry pracujące natywnie w rozdzielczości np. 720p, mogą działać jedynie w 720p lub niższej, 480p. Nie mogą być skalowane "w górę" do 1080p ani 1080i. To dość duży problem, zwłaszcza że PS3 ma być przecież systemem High Definition, dlatego też jest to jedno z największych wyzwań, które Sony ma teraz przed sobą.

Poradzenie sobie z tą kwestą za pomocą software'u będzie niezwykle trudne (o ile w ogóle możliwe), więc praktycznie jedynym rozwiązaniem, które może być brane pod uwagę, będzie prawdopodobnie tylko nowsza wersja PS3, wzbogacona o podobne, jak w X360, rozwiązanie sprzętowe.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia