Jak już wiadomo, do Windows 11 trafiła nowa wersja Microsoft Store ze wsparciem dla wielu nowych typów aplikacji, udogodnieniami dla użytkowników i dodatkowymi korzyściami dla deweloperów oraz wydawców. Mogą oni publikować więcej rodzajów zawartości, a nawet zupełnie ominąć prowizje dla Microsoftu i w 100% zarabiać na swoich apkach. Pojawiły się również nowe narzędzia do promocji.
Sklep Microsoft staje się bardziej przyjazny użytkownikom i deweloperom, co widać praktycznie na każdym kroku. Dotyczy to także promowania aplikacji. Wydawca może kierować bezpośrednio na stronę ze szczegółami produktu (product detail page — PGP) przy pomocy Store ID danej aplikacji. Od wydania aktualizacji Sklepu z tego miesiąca dostępne są dwa tryby wyświetlania PDP. Domyślnie aplikacja Sklepu otwiera się na stronie ze szczegółami produktu. Jest też nowa opcja alternatywna.
Hey devs, the new Microsoft Store has a new feature that lets you launch a mini version of your app's page. This is great for directing web users to the store to quickly install your Windows apps. Highly recommend checking it out. #MicrosoftStore https://t.co/C2F9IDDvPX pic.twitter.com/eVAcT2tMXv
— Daniel 🇨🇦 (@kid_jenius) October 6, 2021
Ta nowa opcja pozwala uruchomić Sklep jako wyskakujące doświadczenie, które jest po prostu okienkiem dialogowym wyświetlającym jedynie kluczowe szczegóły aplikacji i zawiera jeden przycisk akcji dla użytkowników. Deweloper może opcjonalnie ustalić lokalizację okna, nad którym okienko dialogowe ma być wycentrowane. Odpowiada za to link URI, przykładowo: ms-windows-store://pdp/?ProductId=9WZDNCRFHVJL&mode=mini.
Nowa wersja Microsoft Store zadebiutowała z Windows 11, ale według zapowiedzi Microsoftu wkrótce ma trafić na Windows 10. Więcej o otwartym podejściu sklepu dowiecie się z naszego artykułu: Microsoft Store otwiera się na inne sklepy, przeglądarki i aplikacje.