Również biznesowe produkty Office 365 przechodzą na Microsoft 365. Sprawdzamy zmiany w ofertach

Również biznesowe produkty Office 365 przechodzą na Microsoft 365. Sprawdzamy zmiany w ofertach

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 3/31/2020, 6:58 PM

Liczba odsłon: 2344

Od wczoraj w świecie technologii Microsoft mówi się tylko o jednym: Microsoft 365. W przyszłym miesiącu pakiet ten ma zająć miejsce personalnych i domowych subskrypcji Office 365 i oferować klientom sporo nowych aplikacji i funkcji bez dodatkowych opłat. Zostało też jasno potwierdzone, że Office 365 przechodzi rebranding i staje się Microsoftem 365. A czy dotyczy to również produktów dla firm? Okazuje się, że tak. Ale nie wszystkich. Sprawdzamy, które oferty zmieniają barwy, a które pozostają przy istniejącej nomenklaturze, a także co te zmiany oznaczają.

Być może nasi Czytelnicy pamiętają artykuł z września, w którym pisaliśmy o kompilacji Office Insider występującej już nie pod nazwą Office 365, lecz Microsoft 365. Mógł to być zwiastun końca tego pierwszego, jednak na parę miesięcy sprawa przycichła. Od czasu do czasu pojawiały się jedynie przesłanki o tym, że M365 dla konsumentów zadebiutuje latem. Jak widać, Microsoft nieco przyspieszył premierę, ponieważ na nowe funkcje — zwłaszcza związane z komunikacją w rodzinie — wzrosło zapotrzebowanie w stopniu trudnym do przewidzenia jeszcze rok temu. Tak czy inaczej konsumencki M365 zadebiutuje 21 kwietnia, zastępując Office 365 w edycjach Personal oraz Home. A co z resztą planów subskrypcji O365?

Microsoft potwierdził, że zmiany obejmą także subskrypcje Office 365 dla małych i średnich firm (SMB) i Office 365 ProPlus. Wszystkie te produkty występować będą pod marką Microsoft 365.

To naturalna ewolucja. Microsoft 365 zaczynał w 2017 roku jako pakiet licencji dla klientów korporacyjnych — połączenie Windows, Office i Enterprise Mobility and Security (EMS). Od tego czasu przebył długą drogę. Dziś nazywamy go "światową chmurą produktywną" i odzwierciedla on naszą wizję przyszłości narzędzi produktywnych Microsoftu — jako zintegrowanego zestawu aplikacji i usług, które oferują sztuczną inteligencję (AI) i inne najnowocześniejsze innowacje, by pracowały dla was. Dla małych i średnich firm zaliczają się do tego nowe możliwości w Microsoft Teams pomagające w prowadzeniu bogatych spotkań i wydarzeń online; możliwości przechowywania w chmurze i udostępniania plików, by można było współpracować z dowolnego miejsca; oraz rozwiązania bezpieczeństwa i zarządzania tożsamością, które chronią wasz biznes. W chwili, gdy firmy stają w obliczu niezwykłych wyzwań zdrowotnych i ekonomicznych, z przyjemnością wprowadzamy naszych konsumentów oraz klientów z małych i średnich firm do rosnącej rodziny Microsoft 365.
— Jared Spataro, Corporate Vice President, Microsoft 365

Nowe nazwy produktów wejdą w życie 21 kwietnia 2020 roku. Poniższe zmiany obejmują tylko nazwy, nie zaś ceny subskrypcji czy ich funkcjonalność:

  • Office 365 Business Essentials zostanie przemianowany na Microsoft 365 Business Basic.
  • Office 365 Business Premium zostanie przemianowany na Microsoft 365 Business Standard.
  • Microsoft 365 Business zostanie przemianowany na Microsoft 365 Business Premium.
  • Office 365 Business oraz Office 365 ProPlus zostaną przemianowane na Microsoft 365 Apps. W razie konieczności używane będą oznaczenia "for business" i "for enterprise", które pozwolą odróżnić te dwa pakiety.

Wiemy także, które oferty NIE czeka rebranding. Przy dotychczasowych nazwach pozostaną:

  • Office 365 for Enterprise
    • Office 365 E1
    • Office 365 E3
    • Office 365 E5
  • Office 365 for Firstline Workers
    • Office 365 F1
  • Office 365 for Education
    • Office 365 A1
    • Office 365 A3
    • Office 365 A5
  • Office 365 for Government
    • Office 365 G1
    • Office 365 G3
    • Office 365 G5

Na koniec Microsoft odpowiedział na ważne, ale to bardzo ważne pytanie: dlaczego w ogóle wprowadza te zmiany. Jeśli jesteście ciekawi, to zachęcamy do przeczytania odpowiedzi:

Po pierwsze, chcemy, by nasze produkty odzwierciedlały zakres funkcji i korzyści w subskrypcji. (...) Po drugie, zawsze szukamy sposobów na upraszczanie. To nowe podejście do nazewnictwa naszych produktów zostało zaprojektowane, by pomóc wam szybko znaleźć plan, którego potrzebujecie, i wrócić do swoich spraw.
— Jared Spataro, Corporate Vice President, Microsoft 365