

Raport finansowy Microsoftu za FY23 Q2. Tym razem niewielki wzrost
Microsoft ogłosił najnowsze wyniki finansowe za 2. kwartał roku fiskalnego 2023 (4. kwartał roku kalendarzowego 2022, zakończony 31 grudnia). Oprócz podania zarobionych sum w poszczególnych działach i zmianach w porównaniu do zeszłego roku firma podzieliła się statystykami dotyczącymi liczby subskrybentów.
Przychody wygenerowane przez dział Productivity and Business Processes wyniosły w ostatnim kwartale 17,0 mld USD, zaliczając wzrost rzędu 7% (rok do roku). Na tę gałąź składają się:
- Przychody z produktów komercyjnych Office i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost o 7%. Microsoft wyjaśnia to wzrostem przychodów z tytułu licencji komercyjnych Office 365 o 11%.
- Przychody z produktów konsumenckich Office i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost o 2%. Liczba subskrybentów Microsoft 365 wśród konsumentów wzrosła do 63,2 mln (w porównaniu do 61,3 w poprzednim kwartale).
- Przychody z LinkedIn, które zaliczyły wzrost o 10%.
- Przychody z produktów i usług chmurowych Dynamics, które zaliczyły wzrost o 13%, głównie dzięki wzrostowi przychodów z Dynamics 365 o 21%.
Przychody wygenerowane przez Intelligent Cloud w ostatnim kwartale wyniosły 21,5 mld USD, zaliczając wzrost o 18%.
- Przychody z produktów Server i usług w chmurze wzrosły o 20%, co zawdzięcza się wzrostowi przychodów z Azure i innych usług chmurowych o 31%.
Przychody z gałęzi More Personal Computing wyniosły w ostatnim kwartale 14,2 mld USD i zaliczyły spadek o 19%. Na gałąź tę składają się:
- Przychody z tytułu Windows OEM, które spadły o 39%.
- Przychody z komercyjnych produktów Windows i usług w chmurze, które zaliczyły spadek o 3%.
- Przychody z segmentu Xbox (zawartość i usługi), które spadły o 12%.
- Przychody z reklam w wyszukiwarce, z wyłączeniem kosztów pozyskania ruchu, które wzrosły o 10%.
- Przychody z tytułu urządzeń, które spadły o 39%.
Microsoft przedstawił też podsumowanie całego minionego kwartału:
- Przychód wyniósł 52,7 mld USD i wzrósł o 2% (YoY).
- Przychód operacyjny wyniósł 20,4 mld USD i spadł o 8%.
- Dochód netto wyniósł 16,4 mld USD i spadł o 12%.
- Zysk rozwodniony na jedną akcję wyniósł 2,20 USD i spadł o 11%.
Sprawdź również podsumowanie poprzedniego kwartału (FY23 Q1).