Radeon Super Resolution (RSR) od AMD ma współpracować z prawie wszystkimi grami

Radeon Super Resolution (RSR) od AMD ma współpracować z prawie wszystkimi grami

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 12/29/2021, 7:24 PM

Liczba odsłon: 2231

Jeśli chodzi o gry na PC, w ciągu ostatnich kilku lat widzieliśmy kilka nowych rozwiązań upscalingu obrazu zarówno od AMD, jak i Nvidii. Technologie te mają na celu odtworzenie zbliżonej do natywnej jakości obrazu. Według nowego raportu VideoCardz, najnowsza technologia tego typu ma być wprowadzona na początku 2022 roku pod nazwą Radeon Super Resolution (RSR).

Według raportu VideoCardz nowa technologia RSR będzie się różnić od wcześniejszego rozwiązania AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), ponieważ będzie działać w prawie wszystkich grach niejako z automatu. Nie będzie też wymagać implementacji ze strony deweloperów gier. RSR oparty jest na FSR 1.0 i będzie działał poprzez uaktualnienie sterowników graficznych Radeon Software. O ile tytuł zawiera tryb Exclusive Fullscreen (tj. gra ma pełną kontrolę nad wyświetlaniem i zasobami karty graficznej), nowa technologia AMD Radeon Super Resolution powinna w niej działać.

Podobno jest jeszcze jedno wymaganie — tym razem sprzętowe. Nowa technologia AMD współpracować ma jedynie z kartami graficznymi tego producenta opartymi na RDNA i RDNA 2, przynajmniej na początku. Oznacza to, że obsługiwane będą GPU z serii Radeon RX 6000 i RX 5000. RSR zostanie podobno wydany w styczniu 2022 roku, a być może więcej szczegółów poznamy już za kilka dni na targach CES 2022, na których gościć będzie AMD.