Problemy z wyszukiwaniem, menu Start i VMware po wrześniowej aktualizacji Windows 10 1903

Problemy z wyszukiwaniem, menu Start i VMware po wrześniowej aktualizacji Windows 10 1903

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/7/2019, 3:10 PM

Liczba odsłon: 1453

Microsoftowi ledwo co udało się rozwiązać problemy towarzyszące wcześniejszym aktualizacjom zbiorczym, a tymczasem kolejna wywołała nową ich serię. Chodzi tu o przedostatnią aktualizację Windows 10 May 2019 Update (KB4517211) z 26 września. Po aktualizacji do builda 18362.387 część użytkowników doświadcza problemów z menu Start, systemową wyszukiwarką i programem VMware Workstation.

W przypadku wyszukiwania i menu Start mamy do czynienie nie tyle z nowymi problemami, co z powrotem starych. Pod koniec września Microsoft "rozwiązał" problemy z wyszukiwaniem i menu Start, twierdząc, że ich nie ma. Mówiąc konkretniej — gigant nie mógł doszukać się przyczyny problemu i dlatego wykreślił go z listy znanych błędów. Zamiecenie pod dywan, jak można się było spodziewać, nie zdało egzaminu. Na portalu Reddit i forach Microsoft Answers użytkownicy zgłaszają, że menu Start nie otwiera się po kliknięciu i wyświetla się błąd "Critical Error: Start Menu not working", a jedynym rozwiązaniem jest cofnięcie aktualizacji. Co ciekawe, na jej liście zmian nie zostało to wspomniane.

Wspomniane problemy do tej pory pozostają nierozpoznane i najwyraźniej u każdego z dotkniętych użytkowników przybierają inną postać. Pojawił się np. raport, że aktualizacja KB4517211 naprawiła Start, ale wyszukiwarka jest nadal zepsuta — okno nie wysuwa się z paska zadań i nie działa też w menu Start. Znów jedynym wyjściem jest odinstalowanie aktualizacji. Użytkownicy zgłaszają również całkowite zaprzestanie działania VMware Workstation Pro. Początkowo sądzono, że dotyczy to tylko wersji 14.1.7 programu, ale raporty wspominają też o starszych wersjach, m.in. 12.5.9. Przy próbie jego uruchomienia Asystent zgodności programów ma wyświetlać błąd "VMware Workstation Pro can't run on Windows: Check for an updated version of this app that runs on Windows".

Jeśli doświadczacie którychś z powyższych problemów, najlepszym wyjściem będzie nieinstalowanie aktualizacji KB4517211 ani KB4524147 i poczekanie na poprawki. Jeśli jednak się już zainstalowały, można je wycofać.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia