Oficjalne serwisy Apple nie naprawią skradzionego ani zgubionego iPhone'a

Oficjalne serwisy Apple nie naprawią skradzionego ani zgubionego iPhone'a

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 3/30/2022, 5:24 PM

Liczba odsłon: 1911

Jak podaje w nowym raporcie MacRumors, Apple powiadomił niedawno swoje sklepy detaliczne i autoryzowanych dostawców usług o zmianach w polityce naprawczej. Sklepy i serwisy nie będą dłużej mogły naprawiać iPhone'ów oznaczonych jako zagubione albo skradzione.

Apple już wcześniej miał restrykcyjne zasady dotyczące potencjalnie skradzionych urządzeń. Przykładowo firma nie naprawi iPhone'a, jeżeli klient nie może wyłączyć "Find My iPhone". Teraz, po wprowadzeniu nowych zasad, serwisanci powinni sprawdzić urządzenie w rejestrze GSMA, by upewnić się, że nie jest skradzione ani zgubione. W przypadku takiego oflagowania usługodawca musi odmówić naprawy. Nie wiadomo jednak, czy technicy będą musieli podjąć dalsze kroki — jak na przykład powiadomienie policji.

GSMA Device Registry to globalna baza danych, w której użytkownicy mogą zgłaszać numery IMEI swoich telefonów i oznaczać je jako skradzione, zagubione lub nielegalnie przejęte. Operatorzy sieci komórkowych mogą używać informacji z rejestru, aby blokować zgłoszonym urządzeniom dostęp do ich sieci. Projekt ma na celu zapobieganie oszustwom i przestępstwom, a także poprawę bezpieczeństwa.

Warto tu podkreślić, że nowe zasady naprawy narzucone przez Apple dotyczą jedynie Apple Stores i Apple Authorized Service Providers, nie zaś nieoficjalnych sklepów czy serwisów innych firm, które często nie dbają o to, w jaki sposób klienci pozyskali urządzenia, które chcą naprawić. Mimo to naprawa nowoczesnych iPhone'ów w takich serwisach to wyzwanie, które z roku na rok jest coraz trudniejsze. Apple wciąż nakłada coraz więcej ograniczeń sprzętowych i programowych, które paraliżują urządzenia naprawiane przy użyciu nieoficjalnych narzędzi lub nieoryginalnych części.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia