Nowe funkcje DirectX 12 dla przyszłych GPU

Nowe funkcje DirectX 12 dla przyszłych GPU

Autor: Piotr Maciejko

Opublikowano: 3/25/2014, 7:48 PM

Liczba odsłon: 3296

W zeszłym tygodniu na Game Developers Conference, Microsoft ogłosił rozpoczęcie prac nad DirectX 12. Nowa wersja graficznego API ma być obsługiwana przez sporą ilość aktualnie dostępnego sprzętu. Pierwsze gry wykorzystujące nową technologię pojawią się dopiero w drugiej połowie następnego roku.

Do tego czasu zarówno NVIDIA, jak i AMD prawdopodobnie pokażą nowe układy graficzne z serii Geforce i Radeon. DirectX 12 ma być obsługiwany przez sporą ilość obecnie dostępnego sprzętu. Dzięki nowej wersji API, deweloperzy zyskają większą kontrolę nad niskopoziomowymi operacjami. Według rzecznika NVIDII – Tony Tamasi – DirectX 12 dostarczy również wiele nowych funkcji, które zostaną obsłużone tylko przez nowe karty graficzne.

Za przykład mogą posłużyć blend modes i conservative rasterization, które pomogą w wykrywaniu kolizji w grach. Tamasi dodał, że DirectX 12 do obsługi nowych funkcji będzie wymagał układów graficznych, które pojawią się w najbliższej przyszłości. Microsoft przyjmuje już zapisy do udziału w programie zapewniającym wczesny dostęp do nowej wersji API. DirectX 12 Preview ma się pojawić do końca bieżącego roku.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia