Na PC za 16 tys. zł demo Cyberpunka działało w 30 fps

Na PC za 16 tys. zł demo Cyberpunka działało w 30 fps

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/17/2019, 7:40 PM

Liczba odsłon: 1828

Cyberpunk 2077 był kolejny rok z rzędu wisienką na torcie nie tylko konferencji Xboksa, ale właściwie całego E3 - zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę rozgłos w mediach wszelkiego typu. Chociaż w przypadku Xboksa można było oczekiwać, że CD Project RED pokaże demo właśnie na konsoli, to zostało ono uruchomione na PC, co jest zresztą częstą praktyką. Do tej pory nie wiadomo było, co to za sprzęt ani ile kosztuje. Okazuje się, że tanio nie jest i gracze napaleni na Cyberpunka będą musieli liczyć się ze sporymi wydatkami.

Do konfiguracji, na której odpalono demo, dotarł SpielTimes, a prezentuje się ona tak:

  • CPU: Intel i7-8700K (podkręcony do 3.70GHz)
  • Płyta główna: ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING
  • RAM: G.Skill Ripjaws V, 2x16GB, 3000MHz, CL15
  • GPU: Nvidia Titan RTX
  • SSD: Samsung 960 Pro 512GB M.2 PCIe
  • PSU: Corsair SF600 600W

Od razu zostało policzone, że sprzęt wart jest 4233 dolarów, czyli nieco ponad 16 tysięcy złotych, z czego ponad połowa to koszt karty graficznej. Demo wyświetlono z blokadą ustawioną na 30 fps, a i tak zdarzały się spowolnienia. Nie pokazano również ray-tracingu, który ma być wizytówką m.in. przyszłorocznej konsoli Xbox Scarlett. Czy znaczy to, że naprawdę tyle będzie trzeba wydać, aby zagrać w Cyberpunka? Niekoniecznie.

Reklama

Demo wyświetlane było za zamkniętymi drzwiami tylko wybranym dziennikarzom, a publiczną projekcję zapowiedziano na PAX West 2019, który odbędzie się w dniach 29 sierpnia - 2 września. O ile zeszłoroczny gameplay prezentował się świetnie, o tyle nie do końca wiadomo, jakie zmiany zaszły w tym roku... i jakie jeszcze zajdą. A zajść raczej muszą, zwłaszcza jeśli chodzi o optymalizację. To normalne, że producent wybiera najlepszy możliwy sprzęt na prezentację, by uniknąć wpadek. Nie wiadomo, jak gra zachowywałaby się bez blokady fps-ów, ale zakładamy, że liczba klatek mocno by podskoczyła. Można więc zakładać, że po optymalizacji i przy wyłączeniu fajerwerków Cyberpunk 2077 będzie grywalny na dużo słabszym i tańszym sprzęcie - ceny podzespołów zapewne nieco spadną przez rok. Na pytanie "Will this run on my 486" trzeba jednak odpowiedzieć przecząco.