Microsoft w czołówce najbardziej zaufanych firm. Facebook na szarym końcu

Microsoft w czołówce najbardziej zaufanych firm. Facebook na szarym końcu

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 4/12/2018, 7:11 PM

Liczba odsłon: 2298

Każego dnia dokonujemy interakcji z jakąś liczbą firm technologicznych, które mają dostęp do naszych danych osobistych - kontaktów, lokalizacji czy nawet numeru karty kredytowej. SurveyMonkey wraz z Recode przeprowadzili ankietę, pytając Amerykanów o firmy technologiczne, którym ufają najmniej. Po ostatnich skandalach z Cambridge Analytica nietrudno zgadnąć, kto zajął niechlubne pierwsze miejsce. Jak w rankingu wypadł z kolei Microsoft?

Microsoft

Prywatność w dobie Internetu, a zwłaszcza w dobie Internetu napędzanego przez algorytmy przetwarzające codziennie setki megabajtów metadanych przypadających na jedną osobę, to temat niezwykle złożony. Ostatnie przesłuchania szefa Facebooka, zarówno pod względem niektórych pytań, jak i komentarzy mediów, pokazały, że wielu ludzi w zasadzie nie rozumie, jak działa Internet, jak działają nowoczesne portale społecznościowe, a przede wszystkim nie rozumie regulaminów, które dobrowolnie zaakceptowali. Jakkolwiek oburzające mogą wydawać się działania Facebooka jako platformy i osób korzystających z tej platformy, by dokonywać przestępstw, to temat wart jest głębokiej analizy, która nie może kończyć się na nagłówkach szukających skandalu, niezbyt technicznych portali. Tak czy inaczej być może dopiero owa atmosfera skandalu skłoniła wielu dotąd nieświadomych użytkowników do zastanowienia się nad kwestiami prywatności i danych, które udostępniają w Sieci, często bez jakichkolwiek ograniczeń widoczności.

Złośliwie można powiedzieć, że oto doszło do eskalacji połączenia analfabetyzmu funkcjonalnego z cyfrowym ekshibicjonizmem. Na kanwie ostatnich wydarzeń ucierpiała reputacja największego spośród dostawców social media, a reputacja kolejnych zapewne zacznie być podawana w wątpliwość. Jak sytuacja prezentuje się obecnie? Sprawdźmy wyniki wspomnianej ankiety, w której badani Amerykanie zostali poproszeni o wskazanie firm technologicznych, którym ufają najmniej w kwestii ich osobistych informacji.

Ankieta

Ankietowanym przedstawiono 11 firm: Amazon, Apple, Facebook, Google, Lyft, Microsoft, Netflix, Tesla, Twitter, Snap i Uber. 56% ankietowanych wskazało Facebooka, 5% - Google, po 3% - Ubera i Twittera, po 2% - Snapa, Apple'a i Amazona. Na końcu wyników znaleźli się Microsoft, Lyft, Tesla i Netflix. 20% ankietowanych nie wskazało żadnej z wymienionych firm, a 4% nie udzieliło odpowiedzi.

Jak wynika z ankiety, Microsoft nadal pozostaje jedną z najbardziej zaufanych firm technologicznych, wyprzedzając praktycznie całą swoją konkurencję z dziedzin zarówno systemów operacyjnych, jak i usług w chmurze. Większym zaufaniem cieszą się tylko Lyft, Tesla i Netflix, z którymi firma z Redmond właściwie nie rywalizuje.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia