Microsoft publikuje raport finansowy za FY19 Q4 i podsumowuje ostatni rok

Microsoft publikuje raport finansowy za FY19 Q4 i podsumowuje ostatni rok

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/18/2019, 11:40 PM

Liczba odsłon: 1487

Microsoft opublikował swoje wyniki finansowe pokrywające czwarty kwartał roku fiskalnego 2019 (drugi kwartał bieżącego roku kalendarzowego). Firma zgłosiła całkowite przychody sięgające 33,7 mld USD, które uzyskała w ciągu 3 miesięcy, kończących się 30 czerwca. To o 12% więcej niż w zeszłym roku. Co składało się na tę sumę i jak prezentuje się kondycja poszczególnych działów firmy? O tym poniżej.

Przychody wygenerowane przez Productivity and Business Processes wyniosły w minionym kwartale 11 mld USD, zaliczając roczny wzrost rzędu 14%. Na kategorię tę składają się:

  • Przychody z produktów komercyjnych Office i usług w chmurze, które zaliczyły 14% wzrost. Microsoft wyjaśnia to wzrostem przychodów z tytułu Office 365 o 31%.
  • Przychody z produktów konsumenckich Office i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost o 6%. Liczba konsumenckich subskrybentów Office 365 wzrosła do 34,8 mln.
  • Przychody z LinkedIn, które zaliczyły wzrost o 25%. Microsoft odnotowuje też rekordowe poziomy zaangażowania w sesjach LinkedIn, które wzrosły o 22%.
  • Przychody z produktów i usług chmurowych Dynamics, które zaliczyły wzrost o 12%, głównie dzięki wzrostowi przychodów z Dynamics 365 o 45%.

Przychody wygenerowane przez Intelligent Cloud w ostatnim kwartale wyniosły 11,4 mld USD, zaliczając wzrost rzędu 19%. Na gałąź tę składają się:

  • Przychody z produktów Server i usług w chmurze wzrosły o 22%, co zawdzięcza się wzrostowi przychodów Azure o 64%.
  • Przychody z tytułu Enterprise Services wzrosły o 4%.

Przychody z gałęzi More Personal Computing wyniosły w ostatnim kwartale 11,3 mld USD i wzrosły o 4%. Na gałąź tę składają się:

  • Przychody z tytułu Windows OEM, które zaliczyły wzrost o 9%.
  • Przychody z komercyjnych produktów Windows i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost rzędu 13%.
  • Przychody z tytułu Surface, które zaliczyły wzrost o 14%.
  • Przychody z reklam w wyszukiwarce, z wyłączeniem kosztów pozyskania ruchu, które wzrosły o 9%.
  • Przychody z segmentu Gaming, które zmalały o 10%. Microsoft odnotowuje również spadek przychodów z oprogramowania i usług Xbox o 3%.

Reklama

Microsoft przedstawił też podsumowanie całego minionego kwartału:

  • Przychód wyniósł 33,7 mld USD i wzrósł o 12%.
  • Przychód operacyjny wyniósł 12,4 mld USD i wzrósł o 20%.
  • Dochód netto wyniósł 13,2 mld USD i wzrósł o 49% (10,6 mld i 21% w ujęciu non-GAAP).
  • Zysk rozwodniony na jedną akcję wyniósł 1,71 USD i wzrósł o 50% (1,37 USD i 21% w ujęciu non-GAAP).

Miniony kwartał zamknął rok fiskalny 2019. Oto, jak podsumowuje go Microsoft:

  • Przychód wyniósł 125,8 mld USD i wzrósł o 14%.
  • Przychód operacyjny wyniósł 43 mld USD i wzrósł o 23%.
  • Dochód netto wyniósł 39,2 mld USD i wzrósł o 137% (36,8 mld i 22% w ujęciu non-GAAP).
  • Zysk rozwodniony na jedną akcję wyniósł 5,06 USD i wzrósł o 138% (4,75 USD i 22% w ujęciu non-GAAP).
Był to dla Microsoftu rekordowy rok fiskalny, rezultat naszych głębokich partnerstw z wiodącymi firmami ze wszystkich branż. Każdego dnia pracujemy wspólnie z naszymi klientami, pomagając im budować ich własne cyfrowe możliwości - dokonując z nimi innowacji, tworząc z nimi nowe biznesy i zyskując ich zaufanie. To poświęcenie sukcesowi naszych klientów prowadzi do większych, wieloletnich, komercyjnych umów chmurowych i rosnącego pędu na każdej warstwie stosu technologicznego.
– Satya Nadella, CEO Microsoft
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia