Microsoft opublikował swoje wyniki finansowe, pokrywające trzeci kwartał roku fiskalnego 2019 (pierwszy kwartał roku kalendarzowego 2019). Firma zgłosiła całkowite przychody sięgające 30,6 mld USD, czyli o 14% większe niż w tym samym kwartale zeszłego roku i o 1,9 mld USD niższe niż w poprzednim kwartale. Jak zwykle na tę sumę składają się przychody generowane przez trzy kategorie: Productivity and Business Processes, Intelligent Cloud i More Personal Computing oraz przez podległe im kategorie produktów. Prześledźmy teraz dokładnie, na których Microsoft zarabia więcej niż rok temu.
Przychody wygenerowane przez Productivity and Business Processes wyniosły w minionym kwartale 10,2 mld USD, zaliczając roczny wzrost rzędu 14%. Na kategorię tę składają się:
- Przychody z produktów komercyjnych Office i usług w chmurze, które zaliczyły 12% wzrost. Microsoft wyjaśnia to wzrostem przychodów z tytułu Office 365 o 30%.
- Przychody z produktów konsumenckich Office i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost o 8%. Liczba konsumenckich subskrybentów Office 365 wzrosła do 34,2 mln (z 33,3 mln w poprzednim kwartale).
- Przychody z LinkedIn, które zaliczyły wzrost o 27%. Microsoft odnotowuje też rekordowe poziomy zaangażowania w sesjach LinkedIn, które wzrosły o 24%.
- Przychody z produktów i usług chmurowych Dynamics, które zaliczyły wzrost o 13%, głównie dzięki wzrostowi przychodów z Dynamics 365 o 43%.
Przychody wygenerowane przez Intelligent Cloud w ostatnim kwartale wyniosły 9,7 mld USD, zaliczając wzrost rzędu 22%. Na gałąź tę składają się:
- Przychody z produktów Server i usług w chmurze wzrosły o 27%, co zawdzięcza się wzrostowi przychodów Azure o 73%.
- Przychody z tytułu Enterprise Services wzrosły o 4%.
Przychody z gałęzi More Personal Computing wyniosły w ostatnim kwartale 10,7 mld USD i wzrosły o 8%. Na gałąź tę składają się:
- Przychody z tytułu Windows OEM, które zaliczyły wzrost o 9%.
- Przychody z komercyjnych produktów Windows i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost rzędu 18%.
- Przychody z tytułu Surface, które zaliczyły wzrost o 21%.
- Przychody z segmentu Gaming, które wzrosły o 5%. Microsoft odnotowuje również wzrost przychodów z oprogramowania i usług Xbox o 12%.
- Przychody z reklam w wyszukiwarce, z wyłączeniem kosztów pozyskania ruchu, które wzrosły o 12%.
Microsoft przedstawił też podsumowanie całego minionego kwartału:
- Przychód wyniósł 30,6 mld USD i wzrósł o 14%.
- Przychód operacyjny wyniósł 10,3 mld USD i wzrósł o 25%.
- Dochód netto wyniósł 8,8 mld USD i wzrósł o 19%.
- Zysk rozwodniony na jedną akcję wyniósł 1,14 USD i wzrósł o 20%.
Wiodące organizacje wszystkich rozmiarów i branż ufają chmurze Microsoftu. Przyspieszamy nasze innowacje w chmurze i na krawędzi, by nasi klienci mogli budować rosnące cyfrowe możliwości wymagane, by konkurować i wzrastać - skomentował CEO, Satya Nadella.
Jak widzimy, w minionym kwartale żadna z kategorii nie zaliczyła spadku. Jest to dość wyjątkowa sytuacja. W kwartale go poprzedzającym (FY19 Q2) spadek zaliczyły przychody z tytułu Windows OEM, ale tym razem zaliczyły względnie zdrowy wzrost.