W swojej warszawskiej siedzibie Microsoft otworzył pierwsze w Europie Centralnej i 46 na świecie Microsoft Technology Center. Klienci z Polski będą mogli w korzystać w nim z laboratorium kompetencji i wiedzy technologicznej Microsoft oraz partnerów firmy. MTC to nie tylko designerska i wypełniona technologią przestrzeń do spotkań i wymiany doświadczeń, ale też "oddział do zadań specjalnych w obszarze cyfrowej transformacji", w którym eksperci będą pomagać klientom i wspólnie z nimi identyfikować oraz rozwiązywać wyzwania, przed jakimi stają ich organizacje.
Naszą misją w polskim oddziale Microsoft jest wspieranie polskich klientów w ich dążeniu do transformowania swoich biznesów w oparciu o nowe technologie. Microsoft Technology Center uruchomione właśnie w Polsce jest dowodem dojrzałości polskiego rynku i zapotrzebowania na partnerskie podejście do projektów cyfrowej transformacji, w których każdy klient jest przez nas traktowany indywidualnie. Istotą MTC jest bowiem pogłębiona współpraca z każdym klientem, uwzględniająca jego specyfikę branżową, wyzwania, priorytety biznesowe i wizję rozwoju. Jestem przekonany, że w ten sposób pomożemy naszym klientom osiągnąć ich zamierzone cele dotyczące transformacji cyfrowej, a w rezultacie przyczynimy się do rozwoju silnej gospodarki cyfrowej.
— Mark Loughran, Dyrektor Generalny w polskim oddziale Microsoft
MTC będzie zapraszał klientów z sektora zarówno komercyjnego, jak i publicznego, którzy wkroczyli już na ścieżkę transformacji cyfrowej i korzystają z rozwiązań chmurowych. Będą oni mieli do dyspozycji ekspertów technicznych, przestrzeń do wymiany doświadczeń, infrastrukturę testową, a także dostęp do technologii Microsoft i jego partnerów. Oprócz sesji dla poszczególnych klientów będą też prowadzone sesje edukacyjne w zakresie wszystkich technologii chmurowych Microsoft.




W ramach MTC prezentowany jest m.in. scenariusz "Poznaj swojego klienta", który pozwala lepiej zrozumieć jego potrzeby, a także 14 rozwiązań partnerów z takich branż, jak handel, finanse, produkcja, rolnictwo czy nawet funkcjonowanie miasta przyszłości. W tak zwanej Alei Innowacji MTC swoje rozwiązania prezentują firmy Perfect Data, Leaware & M4B. RedNT, Agrisolutions, Ilabo, Solution4Labs, Pentacomp, Photon, eCom, Billennium, Digital Fingerprints, Seedia, Talking Things oraz 3D Printer.
Ścieżka w Microsoft Technology Center prowadzi od zdefiniowania problemu do wypracowania rozwiązania i przygotowania go do wdrożenia u klienta. Zwykle taki proces trwa wiele miesięcy. W MTC, dzięki dostępności ekspertów na miejscu oraz stworzonych warunków do koncentrowania się na wyniku, proces ten można skrócić nawet do kilku dni, w zależności od złożoności projektu. MTC jest miejscem, gdzie technologia łączy naszych klientów i partnerów w celu skutecznej realizacji wizji rozwoju biznesu. Naszym głównym zadaniem jest tak wspólnie współpracować, aby polskie przedsiębiorstwa dostały skuteczne narzędzia do rywalizacji na silnie konkurencyjnym rynku, a instytucje publiczne stawały się coraz bardziej przyjazne obywatelowi.
— Adam Dzwonkowski, dyrektor MTC w Warszawie
Według danych z 2017 roku 56% największych polskich firm realizuje strategię cyfrowej transformacji, w której kluczową rolę odgrywają nowoczesne technologie, takie jak chmura, sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe czy Internet rzeczy. Spodziewamy się, że pomoc ze strony Microsoft Technology Center znacząco ułatwi im ten proces.