Microsoft ogłasza pełne wsparcie dla Win32 w Microsoft Store

Microsoft ogłasza pełne wsparcie dla Win32 w Microsoft Store

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 5/30/2019, 4:50 PM

Liczba odsłon: 1749

Microsoft początkowo mocno wierzył w sukces modelu UWP, czyli "uniwersalnych" aplikacji Windows, i mocno forsował go w swoim sklepie z aplikacjami. Praktyka pokazała, że aplikacje tego typu stanowią tylko ułamek wszystkich aplikacji dla Windows. Aplikacji Win32 jest po prostu nieporównywalnie więcej. Gigant starał się ułatwiać konwersję Win32 do UWP, by deweloperzy mogli publikować gry i aplikacje w Sklepie, a także połączyć oba formaty, ale i to niczego nie zrewolucjonizowało. Wygląda na to, że firma daje za wygraną i akceptuje dominację Win32.

Co ciekawe, bezpośrednią przyczyną zmiany nastawienia do Win32 nie była porażka UWP (jeśli w ogóle można o niej mówić), a dzisiejsza zapowiedź Xbox Game Pass na PC. Do tej pory firma wstrzymywała się z tym pomysłem z uwagi na niedostatek wysokiej jakości gier w Sklepie. Owszem, gry tam są i często to produkcje klasy AAA, jednak ich ilość jest nieporównywalnie mniejsza od tej, którą oferują znane sklepy z grami, takie jak Steam. Microsoft Store mimo wielu starań nikomu nie kojarzy się z grami - zajmują one tam drugorzędne miejsce. Co zatem zrobić, by zapełnić Sklep grami i tym samym móc zaoferować klientom Game Pass stałe dostawy wyszukanych tytułów? Oczywiście dać zielone światło formatowi Win32.

Chcemy zainspirować twórców, by wprowadzali swoje najlepsze materiały na Windows 10, i chcemy, by Windows 10 był najlepszym miejscem, w którym gracze mogą odkrywać swoje następne ulubione gry pecetowe. Zdajemy sobie sprawę, że Win32 jest formatem aplikacji, który kochają używać deweloperzy gier i w który gracze kochają grać, zatem jesteśmy podekscytowani, dzieląc się wieścią, że zapewnimy pełne wsparcie dla natywnych gier Win32 w Microsoft Store dla Windows. Odblokuje to więcej opcji dla deweloperów i graczy, umożliwiając personalizację i kontrolę, których można się spodziewać po otwartym ekosystemie gamingowym Windows.
– Phil Spencer, szef Xbox

Warto tu zwrócić uwagę, że Spencer mówi tylko o grach. Nie wiadomo, co z pozostałymi aplikacjami. Na razie jedynym wyjściem dla zainteresowanych deweloperów jest skorzystanie z narzędzi, które w łatwy sposób pozwalają stworzyć pakiet UWP dla klasycznych aplikacji. Czy bez tego się nie obędzie? Na razie nie wiadomo. Microsoft obiecuje wyjawić więcej szczegółów na swojej konferencji na E3, która odbędzie się w niedzielę, 9 czerwca, o godz. 22:00. Wydarzenie będziemy relacjonować na CentrumXP, więc bądźcie wtedy z nami!

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia