Microsoft najbardziej zaufaną firmą technologiczną. Sprawdzamy wyniki ankiety

Microsoft najbardziej zaufaną firmą technologiczną. Sprawdzamy wyniki ankiety

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 3/3/2020, 2:26 PM

Liczba odsłon: 2038

The Verge — jeden z największych amerykańskich portali technologicznych — opublikował wyniki ankiety, w której pytał internautów o stosunek do znanych firm/marek, takich jak Amazon, Google, YouTube, Netflix, Microsoft i wielu innych. Badano zarówno opinie, jak i zaufanie do tych marek, ich wpływ na społeczeństwo i wiedzę o ich właścicielach. Pytano także, czy użytkownicy byliby rozczarowani, gdyby poszczególne usługi zniknęły. Zarówno pytania, jak i odpowiedzi wydają się interesujące, dlatego zerknijmy na nie!

Odsetek ludzi, którzy ufają firmom, powierzając im informacje

Ankieta

Największym zaufaniem wśród firm technologicznych cieszy się Microsoft. Aż 75% badanych stwierdziło, że mu ufa, jeśli chodzi o przetwarzanie informacji. Tuż za nim plasują się Amazon (73%) i Netflix (71%), a także Apple i Google (po 69%). Najgorzej wypadł Facebook (41%), Twitter (43%) i Instagram (46%), który również należy do Facebooka. Biorąc pod uwagę liczne skandale związane z prywatnością, ten brak zaufania do mediów społecznościowych wcale nas nie dziwi.

Jakie są opinie o tych markach?

Ankieta

W tej ankiecie zbadano w sposób bardzo ogólny stosunek do firm/marek. Możliwe odpowiedzi były tylko dwie: pozytywny i negatywny. Co ciekawe, najlepszą opinią cieszył się Amazon (91% przychylnych głosów), a tuż za nim plasowali się Google i YouTube (po 90%), Netflix i Microsoft (po 89%). Po raz kolejny najgorsze opinie zebrały marki social media, takie jak Instagram (72%), Facebook (71%) i Twittwer (61%).

W jaki sposób te marki wpływają na społeczeństwo?

Ankieta

Tego, że firmy technologiczne mają ogromny wpływ na społeczeństwo, nikt nie kwestionuje. Pytanie tylko, czy jest to dobry, neutralny czy też zły wpływ. Ocenić to można chyba tylko subiektywnie i właśnie o to poprosił The Verge w swojej ankiecie. Internauci uznali, że najbardziej pozytywny wpływ mają Google (72%), Amazon (70%) i Microsoft (66%). Najbardziej neutralne marki to Sonos (59%), Slack (49%) i Instagram (47%). Ankietowani za najbardziej negatywne uznali Twittera (26%) i Facebooka (25%).

Czy byłbyś rozczarowany, gdyby te firmy zniknęły?

Ankieta

Wyobraźmy sobie sytuację, że budzimy się i nagle nie ma Google. Albo Microsoftu. Albo Instagrama. Czego brak odczulibyśmy najmocniej? Bez czego trudno jest funkcjonować we współczesnym świecie? Badani uznali, że najbardziej zawiódłby ich brak Google (85%), Amazona (81%), YouTube'a (76%) i Microsoftu (75%). Większość nie płakałaby jednak po Instagramie (43% rozczarowanych), Slacku (42%) i Twitterze (33%).

Niektóre wyniki mogą wydawać się zaskakujące, zwłaszcza dla bardziej "technicznych" osób, podczas gdy inne, np. dotyczące zaufania do portali społecznościowych, są zupełnie spodziewane. Trudno powiedzieć, na ile są miarodajne. W ankiecie wzięły udział 1123 osoby z USA. Mogli oni wyrazić swoje subiektywne opinie i właśnie w ten sposób te dane postrzegamy. The Verge zadał też kilka pytań ściśle związanych z Facebookiem, Amazonem, Google i YouTubem, którym poświęcimy osobny tekst.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia