Microsoft i Sony pracują nad poprawą jakości HDR w grach

Microsoft i Sony pracują nad poprawą jakości HDR w grach

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/20/2018, 7:12 PM

Liczba odsłon: 1226

Mimo niespecjalnej ochoty Sony do współpracy z Microsoftem na polu wieloplatformowego multiplayera obie firmy połączyły siły w interesie graczy. W ten sposób powstała grupa o nazwie HDR Gaming Interest Group (HGIG), której celem jest poprawa jakości doświadczenia HDR w grach. Jako że tryb HDR powoli staje się standardem w branży gamingowej, a wciąż pojawia się wokół niego sporo problemów, tematem warto się zająć.

Grupa, powołana do życia przez twórców PlayStation i Xbox, zdaje sobie sprawę z potrzeby optymalizacji HDR. Firmy, które zgłosiły się na ochotników, połączyły się, aby dyskutować o sposobach zapewnienia bardziej immersyjnych doświadczeń HDR i aby wspólnie zidentyfikować zestaw najlepszych praktyk dla deweloperów gier, platform dla gier i producentów ekranów TV. W oczekiwanym rezultacie zawartość HDR w połączeniu ze zoptymalizowanymi platformami i ekranami stanie się rzeczywiście immersyjna i pozbawiona uciążliwych błędów. Praktyki, które grupa ma zamiar opracować, mają być łatwe w implementacji.

HDR Gaming Interest Group (HGIG)

HDR Gaming Interest Group, w której uczestniczą wiodące firmy z branż rozrywkowej, gamingowej i TV, przeanalizowała problemy, stojące za negatywnymi reakcjami konsumentów, dotyczącymi gier HDR, i zarekomendowała wytyczne dla produkcji gier HDR - piszą Microsoft i Sony. W istocie kluczowym elementem tej rekomendacji jest produkcja gry HDR, która, otrzymawszy informacje o tone mapperze ekranu HDR, parametryzuje swój tone mapper. Będzie to kompensować zróżnicowanie sposobów, w jakie wyświetlacze obsługują HDR. Jak widzimy powyżej, owo zróżnicowanie może prowadzić choćby do tego, że w tej samej klatce jeden gracz zobaczy ważną z punktu widzenia gry zawartość, a drugi - już nie. Obsługa trybu HDR ma być też dopasowana do informacji, jakie konsoli uda się pozyskać na temat ekranu.

HDR Gaming Interest Group (HGIG)

Oprócz wspomnianych firm w HGIG zaangażowanych jest dużo więcej branżowych gigantów, w tym ASUSTek, EA, HP, LG, Panasonic, Samsung, Toshiba, Ubisoft czy Unity Technologies. Ze szczegółową dokumentacją obsługi HDR, którą proponuje grupa, można zapoznać się na jej stronie.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia