Naprawialność urządzeń Surface nigdy nie należała do najlepszych. Jak to bywa w nowoczesnych, maksymalnie skompresowanych urządzeniach kategorii premium, wymiana wielu elementów jest bardzo trudna albo nawet niemożliwa. Trudno jest też czegoś po drodze nie uszkodzić. Sytuacja zaczęła się zmieniać stosunkowo niedawno, gdy Microsoft ułatwił wymianę m.in. SSD w produktach Surface. Teraz firma zaczyna sprzedawać więcej takich wymienialnych podzespołów.
Microsoft podkreśla zrównoważone, ekologiczne podejście, które stara się stosować na wszystkich etapach cyklu życia produktu. Obejmuje to projektowanie, produkcję, dostarczanie i zakończenie cyklu życia. Mamy długotrwałe zobowiązanie do maksymalizowania życia produktu, minimalizowania odpadów, używania większej ilości odnawialnych zasobów i poprawiania modularności, naprawialności oraz zdolności recyklingu naszych urządzeń — w tym naszych opakowań — czytamy na blogu Surface IT. I chociaż wiele modeli Surface wydaje się zaprzeczeniem tej misji, to rzeczy mają się coraz lepiej. Od dziś klienci komercyjni mogą zamawiać części zamienne, aby móc serwisować urządzenia Surface na miejscu. Są one dostępne na wszystkich rynkach Surface. Dostawy zaczną się 15 października.
Podzespół |
Opis |
Surface Laptop 4 |
Surface Laptop 3 |
Surface Pro 7+ |
Surface Pro 7 |
Surface Pro X SQ2 |
Surface Pro X SQ1 |
SSD Door |
Zapewnia dostęp do wymienianego dysku SSD (rSSD) |
✓ |
✓ |
✓ |
|||
Kickstand |
Podstawka z zawiasem dla urządzeń 2-1 |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
||
AB-Cover |
Ekran |
✓ |
✓ |
||||
C-Cover |
Klawiatura, trackpad i ramka |
✓ |
✓ |
—
Microsoft przypomina, że wcześniej wypuszczone części, takie jak SSD dla Surface Pro 7+, pozostają dostępne jedynie w USA. Części zamienne (Commercial Spares) dla urządzeń Microsoft Surface można zamówić u autoryzowanych odsprzedawców produktów Microsoft.