Microsoft Viva Sales: nowa aplikacja towarzysząca dla systemów CRM

Microsoft Viva Sales: nowa aplikacja towarzysząca dla systemów CRM

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/20/2022, 6:05 PM

Liczba odsłon: 1512

Microsoft uruchamia nowy składnik swojej platformy Viva zorientowany na sprzedaż. Viva Sales to aplikacja towarzysząca CRM, która ma integrować się z Teams, Outlook i Office, w tym z programami Word, Excel i PowerPoint. Współpracuje również z Microsoft Dynamics 365 Sales CRM oraz systemami CRM innych firm.

Viva Sales opiera się na automatycznym przechwytywaniu danych klientów i integrowaniu ich z połączeniami i czatami w Teams oraz wiadomościami e-mail w Outlook. Według twórców składnik ten zmienia platformę Microsoft 365 w inteligentnego asystenta sprzedaży. Viva Sales korzysta z zestawu predykcyjnych technologii AI "Context IQ", aby generować przypomnienia kontekstowe i rekomendacje.

Microsoft wyjaśnia, że sprzedawcy często tagują klientów w Outlook, Teams i innych aplikacjach Office, a Viva Sales może automatycznie ich rejestrować wraz ze wszystkimi powiązanymi danymi. Możliwość automatycznego przechwytywania danych zaangażowania klienta na tym poziomie nie była wcześniej możliwa. Dane te można łatwo udostępniać członkom zespołu, współpracując w Office i Teams, bez potrzeby ich ponownego wpisywania lub szukania ich w CRM — dodają twórcy.

Co ciekawe, Viva Sales nie jest nowym modułem Viva w klasycznym znaczeniu tego słowa (tak jak np. Viva Connections czy Viva Goals). Microsoft Viva nie rozszerza się też na CRM/sprzedaż. Viva Sales ma raczej poszerzyć znaczenie pojęcia "doświadczenia pracownika" i uwzględnić narzędzia, które pomogą pracownikom doskonalić się w ich pracy. Viva Sales to w rzeczywistości aplikacja do współpracy w Teams/Outlook, jedna z pierwszych aplikacji towarzyszących "opartych na rolach" , które planuje uruchomić Microsoft.

Viva Sales zostanie udostępnione w publicznej wersji zapoznawczej w lipcu, a ogólnej dostępności można spodziewać się jeszcze w tym roku kalendarzowym. Usługa do działania wymagać będzie Teams/Office 365 i wybranego systemu CRM. Będzie dostępna bez dodatkowych opłat dla klientów Dynamics 365 i otrzyma też integrację z Salesforce. Dzięki API Dataverse dostępne będą również integracje z innymi systemami CRM.