Menu kategorii
  • Microsoft Search potrafi teraz rozwijać skróty, ale robi to inaczej niż tradycyjna wyszukiwarka

    Microsoft Search potrafi teraz rozwijać skróty, ale robi to inaczej niż tradycyjna wyszukiwarka

     Krzysztof Sulikowski
    Krzysztof Sulikowski
    18:32
    27.01.2020
    353 wyświetlenia

    Microsoft Search to udostępnione w ubiegłym roku inteligentne doświadczenie wyszukiwania dla firm, które wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji Bing oraz głębokie, spersonalizowane wglądy wyłonione przez Microsoft Graph, aby uczynić wyszukiwanie bardziej efektywnym. Niezależnie od miejsca rozpoczęcia wyszukiwania dostarczy ona dane z Office 365, Bing i Windows. Zaliczają się do nich również skrótowce, o które często pytają użytkownicy.

    Jak podaje Microsoft, 2-3% zapytań od pracowników dotyczy właśnie skrótowców, czyli akronimów. Nowa funkcjonalność w ramach Microsoft Search pozwoli łatwiej połapać się w tym skomplikowanym nieraz gąszczu literek. Administratorzy mogą już zacząć dodawać i publikować własne definicje akronimów wykorzystywanych w firmie i odnoszących się do ludzi, produktów, grup, operacji czy usług. Następnie gdy użytkownik zapyta Bing o definicję skrótu, otrzyma zarówno powszechne definicje z publicznych źródeł, jak i unikalne definicje swojej organizacji.

    Microsoft Search

    Microsoft Search jest na tyle sprytny, że potrafi zbierać definicje z terminów pojawiających się w różnych miejscach naszego firmowego Office 365, a więc na wewnętrznych stronach, w dokumentach, w Teams, na kanałach Yammer czy na stronach SharePoint. Microsoft Search dba przy tym o prywatność i bezpieczeństwo, dlatego przeszukuje tylko te zasoby, do których użytkownik ma normalnie dostęp. Osoby spoza firmy nie mają oczywiście dostępu do tych wewnętrznych wyników. W przypadku znalezienia większej liczby definicji użytkownik może rozwinąć ich listę, a także je przefiltrować, by np. uzyskać wyniki tylko ze swojej organizacji.

    Użytkownicy będą otrzymywać wyniki nie tylko na podstawie tego, co ustaliła sztuczna inteligencja, przeczesując dokumenty i konwersacje. Definicje mogą być też dodawane ręcznie przez administratora w Microsoft Search admin center. Listę akronimów można uzupełniać o rozwinięcia, synonimy i opisy, a także importować i eksportować do pliku CSV, by edytować ją w Excelu.


    Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

    Źródło: https://techcommunity.microsoft.com/t5/microsoft-search-blog/introducing-acronym-answers-in-microsoft-search/ba-p/1122809

    Polecamy również w kategorii Office 365