Microsoft Digital Marketing Center dostępny jako otwarta beta

Microsoft Digital Marketing Center dostępny jako otwarta beta

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/14/2020, 5:10 PM

Liczba odsłon: 2945

Przez ostatnie miesiące Microsoft Advertising pilotował nową platformę Digital Marketing Center, będącą projektem Microsoft Garage. Ma ona pomóc właścicielom małych i średnich firm w zarządzaniu ich marketingiem cyfrowym nie tylko w Microsoft Advertising, ale też innych wiodących platformach reklamowych i społecznościowych, takich jak Google Ads, Facebook, Twitter i Instagram.

W fazie pilotażowej wzięła udział ograniczona liczba klientów. Uzyskany od nich feedback okazał się na tyle zachęcający, że Microsoft postanowił rozszerzyć dostępność platformy — początkowo jednak tylko na firmy w USA. Oprócz funkcjonalności dostępnych przez ostatnie miesiące Digital Marketing Center otrzymał szereg funkcji czyniących go jeszcze bardziej produktywnym:

  • Śledzenie działań klientów: jest to nowa funkcja, która pomaga mierzyć skuteczność reklam. Pozwala ona sprawdzać, czy ludzie wykonują na stronie określone działania, które są ważne dla firmy. Użytkownik zyskuje też dostęp do danych, takich jak czas spędzony przez klientów w witrynie oraz liczba stron, które odwiedzają po kliknięciu reklam.
  • Widoczność i kontrola nad frazami wyszukiwania: frazy wyszukiwania to określone słowa lub frazy, których ludzie szukają, a które prowadzą do wyświetlania reklam w usługach wyszukiwania Microsoftu (Bing, AOL, Yahoo) i Google. Digital Marketing Center korzysta z AI, aby określić, jakie wyszukiwane słowa będą wyświetlać reklamę klienta, a także jakie wydatki przeznaczyć na każdą wyszukiwaną frazę w oparciu o kategorię biznesową, lokalizacje i budżet kampanii. Użytkownik może też zidentyfikować nieadekwatne frazy i zatrzymać wyświetlanie reklam przy ich wyszukiwaniu.
  • Wgląd w najskuteczniejsze reklamy i kontrola automatycznych reklam tekstowych: sekcja najlepszych reklam w podglądzie reklam zapewnia szybki wgląd w najskuteczniejsze reklamy wraz z możliwością ich edycji. Aby zwiększyć efektywność, oprócz reklam tekstowych utworzonych przez klienta Digital Marketing Center automatycznie generuje reklamy tekstowe w tle na podstawie witryny i kategorii biznesowych.

Digital Marketing Center stanowi centralną platformę do efektywnego zarządzania obecnością w Internecie i działaniami marketingowymi w wyszukiwarkach i platformach społecznościowych. Co ważne, jest on darmowy. Reklamodawca płaci jedynie za reklamy, ale swoją obecnością w mediach społecznościowych może zarządzać bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.