Gry na Xbox Series S będą mogły wykorzystać więcej pamięci

Gry na Xbox Series S będą mogły wykorzystać więcej pamięci

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/8/2022, 1:14 PM

Liczba odsłon: 1243

Dzięki nowemu zestawowi narzędzi programistycznych Xbox Series S można będzie tworzyć gry, które zużywają więcej pamięci niż kiedykolwiek wcześniej. Ostatnia aktualizacja GDK ma na celu zaoferowanie deweloperom większej kontroli nad wydajnością na konsoli nowej generacji. Dzięki temu tańsza i słabsza wersja S ma szansę zbliżyć się nieco do wersji X.

Aktualizacja pakietu Game Development Kit jest przeznaczona specjalnie do optymalizacji Xbox Series S, który ma mniejszą pamięć i moc graficzną niż droższy wariant Series X. Podczas gdy ten ostatni ma dostęp do 16 GB RAM, słabszy wariant dysponuje około 10 GB. Deweloperzy są ponadto ograniczeni do 8 GB, ponieważ około 2 GB z tej sumy jest wykorzystywane na system operacyjny. W nowym wideo zespół Game Dev w Microsoft wyjaśnia, że aktualizacja "może poprawić wydajność grafiki w warunkach ograniczonej pamięci", zapewniając "setki dodatkowych megabajtów pamięci dla deweloperów Xbox Series S".

Xbox Series S umożliwia granie w rozdzielczości 1440p przy 120fps, jednak wiele gier osiąga tylko 1080p i niższy framerate niż potężniejszy Series X. Czy ostatnia zmiana w SDK znacząco wpłynie na te różnice? Raczej nie. "Setki dodatkowych megabajtów" w dzisiejszych czasach to raczej drobne udogodnienie niż coś, co może odmienić całe doświadczenie gracza. Niemniej jednak nawet takie ulepszenie jest mile widziane.