Granie w chmurze bez opóźnień? Niedługo będzie to możliwe

Granie w chmurze bez opóźnień? Niedługo będzie to możliwe

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
20:40
22.08.2014
3069 wyświetleń

Oparty na chmurze system gry to ciągle bardziej idea, niż rzeczywistość. Powód jest prosty - latencja. Microsoft połączył jednak świat gier i świat technologii w chmurze, dzięki czemu problem z opóźnieniami wkrótce zostanie rozwiązany.

Dokładnie tym zajmuje się Microsoft Research w projekcie o nazwie DeLorean. Zespół stworzył już technologię, dzięki której kadry gry tworzone są jeszcze przed wystąpieniem odpowiadającego im zdarzenia w czasie gry. Podróż w czasie? Nie do końca. System bazuje na danych wejściowych gracza (np. pochodzących z kontrolera) i dostarcza poprawnych zestawów klatek niemalże w czasie rzeczywistym. Dzięki metodzie możliwa jest kompensacja 250 milisekund opóźnienia i kompresja przepustowości.

Titanfall

Myślisz, że cloud gaming możliwy jest tylko w przypadku niewymagających produkcji? Microsoft pokazał, że niekoniecznie. Jako benchmarki w testach nowej usługi wykorzystano m. in. Fable czy Doom 3. Wyniki pokazały wyższą skuteczność usługi DeLorean w porównaniu z dostępnymi już na rynku rozwiązaniami dla gier w chmurze.

Niezależnie, czy mamy do czynienia z kontrolowanymi testami, czy też realną rozgrywką, projekt DeLorean może zapewnić doświadczenie typowe dla Xbox One praktycznie każdemu, kto posiada ekran i w miarę szybkie łącze internetowe. Usługa ma szansę stać się kluczowym dodatkiem do Xbox Live Gold. Więcej na temat samej technologii przeczytamy na blogu Microsoft Research.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: http://www.neowin.net/news/microsoft-research-may-have-cracked-the-nut-to-low-latency-cloud-based-gaming

Polecamy również w kategorii Gry