Granie w chmurze bez opóźnień? Niedługo będzie to możliwe

Granie w chmurze bez opóźnień? Niedługo będzie to możliwe

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/22/2014, 8:40 PM

Liczba odsłon: 3240

Oparty na chmurze system gry to ciągle bardziej idea, niż rzeczywistość. Powód jest prosty - latencja. Microsoft połączył jednak świat gier i świat technologii w chmurze, dzięki czemu problem z opóźnieniami wkrótce zostanie rozwiązany.

Dokładnie tym zajmuje się Microsoft Research w projekcie o nazwie DeLorean. Zespół stworzył już technologię, dzięki której kadry gry tworzone są jeszcze przed wystąpieniem odpowiadającego im zdarzenia w czasie gry. Podróż w czasie? Nie do końca. System bazuje na danych wejściowych gracza (np. pochodzących z kontrolera) i dostarcza poprawnych zestawów klatek niemalże w czasie rzeczywistym. Dzięki metodzie możliwa jest kompensacja 250 milisekund opóźnienia i kompresja przepustowości.

Titanfall

Myślisz, że cloud gaming możliwy jest tylko w przypadku niewymagających produkcji? Microsoft pokazał, że niekoniecznie. Jako benchmarki w testach nowej usługi wykorzystano m. in. Fable czy Doom 3. Wyniki pokazały wyższą skuteczność usługi DeLorean w porównaniu z dostępnymi już na rynku rozwiązaniami dla gier w chmurze.

Niezależnie, czy mamy do czynienia z kontrolowanymi testami, czy też realną rozgrywką, projekt DeLorean może zapewnić doświadczenie typowe dla Xbox One praktycznie każdemu, kto posiada ekran i w miarę szybkie łącze internetowe. Usługa ma szansę stać się kluczowym dodatkiem do Xbox Live Gold. Więcej na temat samej technologii przeczytamy na blogu Microsoft Research.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia