FPS Boost psuje część gier. Xbox wstrzymuje dodawanie wsparcia

FPS Boost psuje część gier. Xbox wstrzymuje dodawanie wsparcia

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
18:57
24.11.2021
1366 wyświetleń

FPS Boost to świetna funkcja w ramach wstecznej zgodności Xbox, która dubluje (a czasem nawet mnoży przez cztery) współczynnik klatek na sekundę w starszych grach, uruchamianych na Xbox Series X/S. Z funkcji korzysta obecnie ponad 130 tytułów wydanych na Xbox 360 i oryginalnego Xboksa, ale Microsoft zastrzega, że na razie nie będzie dodawał na listę kolejnych.

Jak wyjaśnił Jason Ronald, Director of Program Management w Xbox, jego zespół natrafił na pewne przeszkody podczas wprowadzania FPS Boost dla większej liczby gier z programu wstecznej zgodności. Podwojenie klatkażu może czasem zepsuć gry, które nie zostały zaprojektowane do uruchamiania w 60 albo 120 FPS. Zespół Xbox musi zatem opracować nowe techniki, nim więcej gier starszych generacji będzie mogło skorzystać z tej nowej technologii.

Zawsze szukamy nowych sposobów na ulepszanie tytułów, czy to zwiększając rozdzielczość, poprawiając liczbę klatek na sekundę, czy poprzez rzeczy, takie jak Auto HDR. Powiem teraz, że z obecną techniką, którą mamy dla FPS Boost, wypróbowaliśmy znacznie więcej niż [130 tytułów z FPS Boost] i w niektórych przypadkach znaczna większość gry działała świetnie, ale potem natrafialiśmy na buga wysypującego grę po przejściu 80% gry.

Będziemy nadal szukać nowych możliwości i nowych sposobów na ulepszanie tytułów, ale nie mamy niczego na najbliższą przyszłość. Na chwilę obecną myślę, że dowiadujemy się, gdzie są pewne ograniczenia naszej obecnej techniki.

— Jason Ronald, Director of Program Management w Xbox, Microsoft

Wyższy, stabilniejszy współczynnik FPS sprawia, że granie staje się bardziej płynne wizualnie i immersyjne. Z drugiej strony w niektórych przypadkach, jako że technologia ma wysokie wymagania graficzne, dla korzystania z tego trybu konieczne jest zmniejszenie rozdzielczości. Przypomnijmy jeszcze na koniec, że w zeszłym tygodniu FPS Boost został zastosowany w aż 37 kolejnych grach. Dwukrotnie więcej klatek na sekundę na najnowszych konsolach wyciągną m.in. Fallout 3 i New Vegas, Elder Scrolls IV: Oblivion, Dragon Age: Origins, Dead Space 2 i 3, Alan Wake i Sonic Generations.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://www.onmsft.com/news/fps-boost-support-wont-be-coming-to-more-xbox-games-in-the-immediate-future

Polecamy również w kategorii Xbox Series X