FPS Boost psuje część gier. Xbox wstrzymuje dodawanie wsparcia
Autor: Krzysztof Sulikowski
Opublikowano: 11/24/2021, 6:57 PM
Liczba odsłon: 2844
FPS Boost to świetna funkcja w ramach wstecznej zgodności Xbox, która dubluje (a czasem nawet mnoży przez cztery) współczynnik klatek na sekundę w starszych grach, uruchamianych na Xbox Series X/S. Z funkcji korzysta obecnie ponad 130 tytułów wydanych na Xbox 360 i oryginalnego Xboksa, ale Microsoft zastrzega, że na razie nie będzie dodawał na listę kolejnych.
Jak wyjaśnił Jason Ronald, Director of Program Management w Xbox, jego zespół natrafił na pewne przeszkody podczas wprowadzania FPS Boost dla większej liczby gier z programu wstecznej zgodności. Podwojenie klatkażu może czasem zepsuć gry, które nie zostały zaprojektowane do uruchamiania w 60 albo 120 FPS. Zespół Xbox musi zatem opracować nowe techniki, nim więcej gier starszych generacji będzie mogło skorzystać z tej nowej technologii.
Zawsze szukamy nowych sposobów na ulepszanie tytułów, czy to zwiększając rozdzielczość, poprawiając liczbę klatek na sekundę, czy poprzez rzeczy, takie jak Auto HDR. Powiem teraz, że z obecną techniką, którą mamy dla FPS Boost, wypróbowaliśmy znacznie więcej niż [130 tytułów z FPS Boost] i w niektórych przypadkach znaczna większość gry działała świetnie, ale potem natrafialiśmy na buga wysypującego grę po przejściu 80% gry.
Będziemy nadal szukać nowych możliwości i nowych sposobów na ulepszanie tytułów, ale nie mamy niczego na najbliższą przyszłość. Na chwilę obecną myślę, że dowiadujemy się, gdzie są pewne ograniczenia naszej obecnej techniki.
— Jason Ronald, Director of Program Management w Xbox, Microsoft
Wyższy, stabilniejszy współczynnik FPS sprawia, że granie staje się bardziej płynne wizualnie i immersyjne. Z drugiej strony w niektórych przypadkach, jako że technologia ma wysokie wymagania graficzne, dla korzystania z tego trybu konieczne jest zmniejszenie rozdzielczości. Przypomnijmy jeszcze na koniec, że w zeszłym tygodniu FPS Boost został zastosowany w aż 37 kolejnych grach. Dwukrotnie więcej klatek na sekundę na najnowszych konsolach wyciągną m.in. Fallout 3 i New Vegas, Elder Scrolls IV: Oblivion, Dragon Age: Origins, Dead Space 2 i 3, Alan Wake i Sonic Generations.