Badanie pokazało, że użytkownicy są zadowoleni ze Sklepu Windows

Badanie pokazało, że użytkownicy są zadowoleni ze Sklepu Windows

Autor: Damian Lisak

Opublikowano: 4/3/2017, 10:20 AM

Liczba odsłon: 2252

Sklep Windows to zaimplementowane w systemie miejsce, w którym można znaleźć gry, aplikacje, wkrótce też kompozycje, a w przyszłości może nawet e-booki. Do dyspozycji jest zarówno darmowy kontent, jak i taki, za który trzeba zapłacić. Przeprowadzone badanie wskazuje, że użytkownicy są zadowoleni ze Sklepu dołączonego do Windows 10.

Badanie odnośnie opinii na temat Sklepu Windows

Wizją Microsoftu jest UWP, czyli możliwość uruchomienia aplikacji na różnych urządzeniach z systemem Windows 10. W Sklepie faktycznie można znaleźć sporo gier i programów, które można uruchomić zarówno na komputerze, jak i np. na telefonie. Niemniej jednak, sklep nie cieszy się zbyt dużą popularnością. Dostępna zawartość jest dość uboga, a ceny mogą przyprawić o zawrót głowy. Do wypróbowania systemowego sklepu zachęca jednak Ben Fox z User Camp, któremu dodana do sklepu aplikacja przynosi dochody dzięki licznym użytkownikom (ponad 2 miliony) korzystającym z jego produktu. Z racji złej opinii, jaką "cieszy" się aplikacja Microsoftu, Ben zdecydował się sprawdzić, co tak naprawdę sądzą aktywni użytkownicy na temat Sklepu Windows. Badanie zostało wykonane za pomocą reklamy wbudowanej w jego aplikację, dzięki której uzyskano opinię od ponad 500 użytkowników.

Wyniki wykazały, że Sklep Windows ma dodatni wynik Net Promoter Score (ocena lojalności danej firmy) wynoszący 0,05. Ben na podstawie wyników badania zauważył, że sklep Microsoftu zyskuje użytkowników dzięki dobremu zastosowaniu, ale musi oferować aplikacje wyższej jakości. Wiele darmowych aplikacji jest zbyt „chciwych”, w efekcie czego ich oceny i komentarze są negatywne. Ponadto błędy w Sklepie i samym systemie Windows 10 oraz ich powtarzalność były powodem wielu narzekań. Zdaniem Bena, Sklep ma predyspozycje do polepszenia swojej sytuacji w tej kwestii, ale deweloperzy muszą być bardziej doświadczeni w promowaniu swoich aplikacji oraz więcej inwestować w jakość aplikacji, a nie w ilość reklam.

Sklep Windows ma predyspozycje do tego, aby zaistnieć i zdobyć pozycję na rynku platform oferujących gry i programy. Jego atutem jest wbudowane oprogramowanie, do którego ma dostęp każdy użytkownik Windows 10. Oferta jest póki co uboga, w związku z czym deweloperzy mają spore pole do popisu. Udostępniony produkt ma większe szanse się wybić w platformie oferowanej przez Microsoft, gdzie jest znacznie mniejsza konkurencja niż przykładowo na platformie Steam, gdzie ten sam produkt musiałby konkurować z masą znacznie bardziej doświadczonych graczy na rynku gier i aplikacji. O ile w ogóle zostałby zauważony wśród setek, jak nie tysięcy podobnych aplikacji od innych mniejszych producentów.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia