Azure napędza potężną przeglądarkową grę MMO

Azure napędza potężną przeglądarkową grę MMO

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
22:26
31.03.2016
2428 wyświetleń

Gry MMO z akcją w kosmosie to nic nowego. Eve Online dawało rzeszom graczy możliwość toczenia kosmicznych bitew już kilkanaście lat temu, a kilka lat później na arenę z impetem wkroczył sandboxowy Elite: Dangerous. Jedyne, czego dotąd nie widzieliśmy, to prawdziwe MMO w przeglądarce. Mówiąc "prawdziwe", mamy na myśli wspólną grę z tysiącami, a nawet dziesiątkami tysięcy graczy jednocześnie. Dotychczas nikt nie porwał się na to, by tak spomplikowany system przenieść do przeglądarki internetowej... aż do dziś.

Drugi dzień na konferencji BUILD 2016 minął pod znakiem Azure. Microsoft ilustrował nam możliwości chmury w wielu rozwiązaniach, spośród których najwięcej uwagi otrzymały układy IoT. Rzecz jasna chmura może stanowić zaplecze obliczeniowe dla praktycznie dowolnego systemu czy aplikacji, w tym dla gier sieciowych. Właśnie w tym kontekście przedstawiono dziś Age of Ascent. Jest to w pełni przeglądarkowa gra MMO, wykorzystująca silnik graficzny WebGL i niewymagająca żadnych dodatkowych rozszerzeń. Toczymy w niej epickie bitwy kosmiczne przeciwko siłom wrogów. Co szczególnie interesujące, zaplecze w postaci Azure umożliwia wspólną zabawę 50 tysiącom graczy w jednej instancji rozgrywki. Dotychczas tylu graczy mogło jednocześnie brać udział w rozgrywkach EVE Online czy Planetside 2. Gdy jednak weźmiemy pod uwagę, że wszystko odbywa się w obrębie przeglądarki internetowej, Age of Ascent może objawić się nam jako kolejny przełom w grach sieciowych.

Podczas minionego keynote'u zademonstrowano taką rozgrywkę - ogromne floty statków kosmicznych toczą zaciekłe boje w przestworzach. Swoje trzy grosze dorzucił też nikt inny, jak sam CEO Microsoft, Satya Nadella, który także stanął do boju :) Choć sama gra nie jest może szczytowym osiągnięciem grafików (tym niemniej naszym zdaniem gra nie wygląda źle), wrażenie robi przede wszystkim moc obliczeniowa, która za to wszystko odpowiada. Jak zorganizować zaplecze techniczne, które obliczy i przetworzy ogromne ilości danych, pochodzących z kilkudziesięciu tysięcy odrębnych źródeł i wchodzących ze sobą w nieustanne interakcje? To pytanie niewątpliwie nie pozwala deweloperom gier spać spokojnie. Microsoft ma dla nich jedną odpowiedź: Azure.

Już niebawem wracamy z kolejnymi newsami, tymczasem zapraszamy do zapisu relacji z pierwszego dnia konferencji i prześledzenia naszej relacji na żywo z dnia drugiego. Jutro ostatni dzień konferencji BUILD 2016. Zostańcie z nami, by śledzić na bieżąco kolejne nowości!


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: http://www.winbeta.org/news/build-2016-mmo-age-ascent-demonstrated-running-azure

Polecamy również w kategorii Microsoft Azure