Aktualizacja bazy SQL w momencie zmiany danych na liście SharePoint

Aktualizacja bazy SQL w momencie zmiany danych na liście SharePoint

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 3/6/2018, 12:00 AM

Liczba odsłon: 3643

Bazy danych SQL to wciąż popularna metoda przechowywania danych. Jeżeli chcemy ułatwić sobie pracę z bazą, możemy połączyć ją na przykład z niestandardową listą programu SharePoint, a do utworzenia takiego połączenia wykorzystać usługę Microsoft Flow. W tym poradniku omówimy, jak utworzyć przepływ, który będzie aktualizował wpisy w bazie danych na serwerze SQL po edycji elementów na liście programu SharePoint.

  1. W przeglądarce internetowej otwieramy witrynę flow.microsoft.com.
  2. Logujemy się do usługi Microsoft Flow, korzystając z naszych danych Office 365.
  3. Przechodzimy do kategorii Moje przepływy.
  4. Klikamy polecenie Utwórz na podstawie szablonu.
  5. Utwórz na podstawie szablonu

  6. W polu tekstowym wyszukiwarki szablonów wpisujemy frazę „SQL”
  7. .
  8. Z listy dostępnych szablonów wybieramy ten o nazwie W przypadku zmodyfikowania elementu listy zaktualizuj wiersz SQL.
  9. Sprawdzamy połączenie z programem SharePoint i serwerem SQL. Najbardziej prawdopodobny scenariusz jest taki, że połączenie z programem SharePoint jest aktywne, a z serwerem SQL już nie. Jeżeli więc musimy utworzyć nowe połączenie z serwerem SQL, wykonujemy następujące czynności:
  10. Połączenia przepływu

    1. Klikamy przycisk Utwórz.
    2. Wprowadzamy wymagane informacje o posiadanym serwerze SQL – nazwę połączenia, nazwę serwera SQL, nazwę bazy danych SQL, nazwę użytkownika oraz hasło. Tak jak na poniższym zrzucie ekranu. Po wprowadzeniu danych klikamy polecenie Utwórz.

    Konfiguracja serwera SQL

  11. Jeżeli konfiguracja połączenia z serwerem SQL zostanie zakończona pomyślnie, będziemy mogli kliknąć polecenie Kontynuuj.
  12. Konfigurujemy przepływ składający się z dwóch kroków:
    1. Wyzwalacz związany z listą programu SharePoint – Kiedy istniejący element zostanie zmodyfikowany – tutaj wprowadzamy adres witryny, na której znajduje się nasza lista, i nazwę listy.
    2. Akcja wykonywana na serwerze SQL – Aktualizuj wiersz – tutaj wprowadzamy nazwę tabeli oraz, korzystając ze znaczników zawartości dynamicznej, ustalamy kolumny listy programu SharePoint, z których mają być pobierane dane.

    W przypadku naszej listy programu SharePoint całość powinna wyglądać tak jak na poniższym zrzucie ekranu.

    Konfiguracja przepływu

  13. Konfigurację przepływu kończymy, klikając polecenie Zapisz przepływ.

Teraz po edycji wpisu na liście programu SharePoint ten sam rekord zostanie zaktualizowany w bazie SQL.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia