WhatsApp, niekompatybilny z Windows Phone 8.1 i bez obietnicy ukazania się poprawek, ostatecznie zniknął ze Sklepu Windows Phone. Na stronie aplikacji w miejscu przycisku "Zainstaluj" wyświetla się komunikat "Aplikacja nie jest już publikowana".
WhatsApp Messenger to wieloplatformowy komunikator. Pozwala na prowadzenie rozmów tekstowych z możliwością dodawania zdjęć, filmów, plików dźwiękowych czy innych załączników. Do tej pory aplikacja cieszyła się sporym powodzeniem. Oficjalnie nie został podany konkretny powód zdjęcia jej ze Sklepu. Podczas gdy WhatsApp bywał problematyczny pod Windows Phone 8.1 (który swoją drogą został zainstalowany przez zaledwie 3,1% użytkowników WP), na Windows Phone 8 działał bez zarzutu.
Choć część użytkowników zgłaszała problemy z WhatsApp pod WP 8.1, niektórzy z nich nie doświadczyli żadnych problemów. Prawdopodobnie twórcy aplikacji, wiedząc o problemach z kompatybilnością w nowym systemie, postanowili wycofać ją ze Sklepu. Dzięki temu nowi użytkownicy, korzystający z WP 8.1 nie będą narażeni na niskiej jakości doświadczenia. Co jednak z posiadaczami "Ósemki", którzy przecież stanowią większość użytkowników Windows Phone? Przynajmniej do czasu napisania odpowiedniej aktualizacji nie będą oni mogli pobrać nowej kopii programu.
WhatsApp stawia mocno na wieloplatformowość, goszcząc na Windows Phone, Androidzie, iOS czy BlackBerry. Stąd raczej mało prawdopodobne, by aplikacja nie została niebawem przywrócona do Windows Phone Store, zwłaszcza że w kategorii "Wymagany" wciąż widnieje pozycja "Windows Phone 8.1". Liczymy, że odbędzie się to po 24 czerwca, czyli po premierze oficjalnej, konsumenckiej i pełnoprawnej edycji Windows Phone 8.1.