Konsole Microsoftu zdominowały amerykański rynek w zakupowym szale 'czarnego piątku' - zarówno Xbox One jak i Xbox 360. Konsole Sony podzieliły się udziałem, a najsłabiej wypadły produkty Nintendo.
Badania sprzedaży przeprowadziła agencja InfoScout, która przepytała tego dnia 3 tys. klientów dużych amerykańskich sieciówek Target i Walmart.
Z raportu wynika, że w 'czarny piątek' w Stanach Zjednoczonych w tych sklepach 31 procent klientów kupiło konsolę Xbox One, a 30 procent Xboksa 360. Konsole PlayStation 4 i PlayStation 3 nabyło po 15 procent badanych. Najgorszy wynik zanotowało Nintendo, bo konsole tej firmy - Wii i nowsze Wii U kupiło zaledwie 9 procent klientów.
Agencja InfoScout zebrała również kilka komentarzy na temat konsol Xbox One i PlayStation 4. W kwestii PS4 klienci wypowiadali się raczej negatywnie, twierdząc, że Sony wydało więcej na reklamę niż zaopatrzenie sklepów w produkt lub gry są zbyt drogie i PlayStation 4 to konsola tylko dla najbardziej zagorzałych fanów tej marki. Z drugiej strony również konsola Microsoftu nie otrzymała najlepszych komentarzy. Klienci, którzy kupili Xbox One, stwierdzili, że Xbox to jedyna platforma, na której chcą bawić się moje dzieci. Ja nie jestem z tego powodu zadowolony lub jest tańszy, ale wciąż czekam na ekskluzywną grę, która mnie całkowicie zachwyci.