Firma Microsoft ogłosiła na Game Developers Conference nowy etap w rozwoju Xbox Live. Użytkownicy zestawu narzędzi developerskich XNA Studio mogą już swobodnie umieszczać swoje gry na XBL. Przedstawiciel giganta z Redmond wyraził nadzieję, że dzięki temu ruchowi biblioteka dostępnych na Xboksa 360 tytułów do końca tego roku się podwoi (osiągając liczbę ponad 1000 pozycji).
"Teraz 10 milionów użytkowników Xbox Live zagra w twoją grę. Xbox Live Community Games umożliwi twórcom dostęp do ogromnego grona odbiorców, by mogli się z nimi dzielić swoją kreatywnością. Dystrybucja tych gier zostanie zdemokratyzowana, pozwalając społeczności na kontrolowanie publikowanej zawartości. Tworzenie, wysyłanie, recenzje, granie to 4 kluczowe elementy... Chcemy, aby to stało się kanałem dla kreatywności naszych klientów" - powiedział menedżer Microsoft Games Group, Chris Satchell.
Jako pierwsze na Xbox Live Community Games wylądowały:
- JellyCar - stworzona przez Walaber z USA. Prosta gra polegająca na kierowaniu samochodzikiem w dwuwymiarowym świecie stylizowanym na efekt dorwania się przedszkolaka do świecowych kredek.
- Little Gamers - oparty na popularnym szwedzkim komiksie sieciowym o tym samym tytule. Jest to klasyczny side-scroller (coś jak Metal Slug).
- The Dishwasher: Dead Samurai - platformówka ze zmywarką do naczyń i martwym samurajem w tytule. Czy trzeba czegoś więcej?
- TriLinea - połączenie szybkiej akcji i strategii dostarczone przez Brazylijczyków.
- RocketBall - gra w zbijanego wychodzi na ulicę. Dostępny jest tryb multiplayer.
- ProximityHD - typowy, oddany zasadom gatunku RTS. Ponoć łatwy do opanowania nawet dla casuali.
- Culture - zagadki związane z kwiatami. Lubisz układać bukiety? Ściągaj.