W zeszłym roku wzrost popularności Windows Phone w końcu zaczął nabierać tempa. Microsoft nie chce jednak na tym poprzestać. Firma zamierza uczynić swoje rozwiązania mobilne numerem jeden dla klientów biznesowych i korporacyjnych.
Leila Martine - dyrektor brytyjskiego oddziału Windows Phone - w rozmowie z Mobile News powiedziała, że aktualnie rozpatrywane są możliwości realnej konkurencji z platformą Apple w sektorze biznesowym. Zespół postawił sobie za cel, uczynienie mobilnej platformy Microsoftu numerem jeden na rynku korporacyjnym do połowy następnego roku. Są to dość śmiałe plany, ale czy realne?
Według Martine, Nokia - jako część Microsoftu - posiada aktualnie 18% udział we wspomnianym wyżej sektorze. Apple może popisać się jeszcze wyższym wynikiem, firma z Cupertino kontroluje 35% rynku. Microsoft chce zdominować rynek korporacyjny, wykorzystując słabe punkty rozwiązań dostarczanych przez konkurencję. W przypadku Androida ma to być fragmentacja i problemy z bezpieczeństwem, natomiast jeśli chodzi o iOS, koncern wymienia małe możliwości personalizacji i cenę.
Utrzymanie tempa wzrostu popularności Windows Phone oraz wykorzystanie słabości konkurencji, może przyczynić się do sukcesu giganta. W ciągu najbliższych miesięcy będziemy bacznie przyglądać się postępom Microsoftu.