Wczoraj od godzin rannych wszyscy posiadacze urządzeń z Windows Phone 7 nie mogli korzystać z Windows Phone Marketplace - mobilnego sklepu z aplikacjami. Co ciekawe, na początku nieznana była przyczyna przerwy w działaniu internetowego sklepu. Spekulowano, że miejsce miała niekontrolowana awaria, bądź zewnętrzny atak. Dopiero później Microsoft oficjalnie poinformował, że przerwa w działaniu Marketplace spowodowana była planowanymi pracami technicznymi, które trwały dłużej, niż zakładano.
Po południu, po siedmiu godzinach przerwy, Windows Phone Marketplace został przywrócony do życia, a Microsoft opublikował sprostowanie do zaistniałej sytuacji: Dzisiaj niektórzy użytkownicy systemu Windows Phone nie mogli pobierać aplikacji z Windows Phone Marketplace. Podczas próby pobrania, informowani byli komunikatem "Nie można uzyskać informacji. Sprawdź ponownie później". Problem został zidentyfikowany i rozwiązany w ciągu kilku godzin. Usługa jest już w pełni dostępna. Przepraszamy oczywiście za wszelkie niedogodności powstałe w skutek przerwy w działaniu sklepu. Problem powstał w wyniku planowanej konserwacji, wykonywanych w infrastrukturze w godzinach nocnych. Główna przyczyna została rozpoznana i podjęte zostały kroki, aby zapobiec w przyszłości takich awarii.