Platforma Windows Azure zostanie wykorzystana w celu zapewnienia graczom Arctic Combat wysokiej jakości rozgrywki. Będzie to pierwsza gra spoza Microsoft, której infrastrukturę wesprze chmura Windows Azure.
Arctic Combat, strzelanka FPS koreańskiej firmy Webzen, która udostępniona została zgodnie z coraz bardziej popularnym modelem płatności Free-to-Play, będzie pierwszą grą spoza rąk Microsoft, wykorzystującą infrastrukturę Windows Azure. Zadaniem platformy Windows Azure, podobnie jak w przypadku Halo 4, będzie zapewnienie pomocy serwerom obsługującym grę, ulokowanym w Ameryce Północnej oraz Europie.
W wystosowanym przez firmę Webzen oświadczeniu czytamy, że dzięki współpracy nawiązanej z firmą Microsoft, po raz pierwszy opracowana została unikatowa hybryda Windows Azure, mająca za zadanie zapewnić szybką, wydajną i stabilną infrastrukturę dla graczy z całego świata, redukując przy tym opóźnienia do praktycznie niezauważalnego poziomu. Zdaniem firmy, infrastruktura ta będzie 2,5 razy szybsza niż w przypadku zastosowania prywatnych serwerów. Gracze nie będą już musieli się martwić, że jakiś problem natury technicznej przeszkodzi im w najważniejszym momencie rozgrywki, a wraz ze wzrostem liczebności armii usługa będzie działać nieprzerwanie, bez zauważalnego spadku wydajności.
Akcja gry Arctic Combat, wydanej w Europie w grudniu ubiegłego roku, ma miejsce w niedalekiej przyszłości podczas III wojny światowej, w której dwie grupy walczą ze sobą o przejęcie kontroli nad planetą.