VR i MR w mainstreamie. Microsoft o planach na 2017 rok

VR i MR w mainstreamie. Microsoft o planach na 2017 rok

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 12/8/2016, 6:12 PM

Liczba odsłon: 2617

Virual Reality i Mixed Reality to kategorie jeszcze niedawno znajdujące się w powijakach, jednak szybko torujące sobie drogę do miana kategorii głównego nurtu. Microsoft we współpracy z partnerami (Dell, HP, Lenovo, Acer, Asus i nie tylko) dokłada wszelkich starań, by technologie te dotarły do jak największej rzeszy odbiorców i stały się cenowo przystępne. Przyszły rok bez wątpienia okaże się przełomowy dla VR i MR. Na początku roku pojawią się dedykowane zestawy (od 299 USD) dla PC z Windows 10 oraz natywne wsparcie Windows Holographic w aktualizacji Creators Update. Co jeszcze szykuje Microsoft, by wejść z nowymi technologiami do mainstreamu?

"Windows jest jedyną platformą, która unifikuje ekosystem rzeczywistości połączonej, śledzenie [ruchów użytkownika] na zasadzie inside-out dla zestawów HMD, jedną platformę i zestandaryzowane wejście dla deweloperów, oraz spójny interfejs z jednym sklepem dla klientów" - pisze Microsoft. Śledzenie ruchów i położenia użytkownika w odniesieniu do wyświetlanego obrazu możecie zobaczyć na całkiem nowej prezentacji:

No dobrze, teraz czas na konkrety. Jakich nowości mamy się spodziewać w 2017 roku?

  • "Przedstawiliśmy HoloLens do zatwierdzenia przez chiński rząd i spodziewamy się jego udostępnienia dla deweloperów i klientów komercyjnych w Chinach w pierwszej połowie 2017 r.
  • Udostępniliśmy specyfikacje dla PC, opracowane wspólnie z Intel, które będą napędzać pierwsze zestawy pracujące z rzeczywistością połączoną. HMD od Acer, ASUS, Dell, HP i Lenovo będą dostępne w przyszłym roku.
  • Nawiązane partnerstwo z 3Glasses, wiodącym deweloperem HMD z Chin, wniesie doświadczenie Windows 10 na ich urządzenie S1 w pierwszej połowie 2017 r., docierając do ponad 5 milionów aktywnych każdego miesiąca klientów z Chin.
  • Klienci zyskają dostęp do niesamowitej zawartości MR, wliczając w to:
    • Ponad 20 000 uniwersalnych aplikacji w katalogu,
    • Obiekty 3D z witryn internetowych, które można przeciągnąć z Microsoft Edge i upuscić w świecie fizycznym,
    • Immersyjna zawartość WebVR w Microsoft Edge,
    • Wideo w 360º po raz pierwszy w aplikacji Filmy i TV.
  • Zestawy deweloperskie HMD staną się dostępne podczas Game Developers Conference w San Francisco."

Microsoft przedstawił dziś również szczegółowe wymagania sprzętowe dla VR w Windows 10. Dzięki temu znamy już parametry, zapewniające możliwość płynnego doświadczenia VR/MR. Im mocniejszy komputer i HMD (zestaw ubieralny VR/MR), tym lepsza jakość obrazu, mniejsza latencja (opóźnienia). Nowe możliwości wraz ze wsparciem dla Windows Holographic pojawią się w aktualizacji Creators Update, której premiery spodziewamy się w marcu 2017 roku.

Źródło: https://blogs.windows.com/windowsexperience/2016/12/07/device-innovation-opportunities-mixed-reality-gaming-cellular-pcs/

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia