Użytkownicy z Europy będą mogli rozłączyć Facebooka, Messengera i Instagrama

Użytkownicy z Europy będą mogli rozłączyć Facebooka, Messengera i Instagrama

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 1/22/2024, 5:00 PM

Liczba odsłon: 486

We wrześniu zeszłego roku Meta znalazła się na liście technologicznych gatekeeperów Unii Europejskiej wraz z firmami Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance i Microsoft. Oznacza to, że jej produkty są z większą uwagą kontrolowane pod kątem możliwych nadużyć pozycji oraz że muszą stosować się do Aktu o rynkach cyfrowych. Niektóre efekty zaczęły już być widoczne, co oznacza same korzyści dla użytkowników.

Meta (dawniej Facebook) jest drugim co do wielkości technologicznym strażnikiem dostępu według UE (pierwszym jest Alphabet/Google). Chodzi konkretnie o produkty Facebook, Instagram, Whatsapp, Messenger, Meta Marketplace i Meta Ads. Aby uzyskać zgodność z Digital Markets Act (DMA), firma musiała wprowadzić pewne zmiany zasad. W jej dzisiejszym komunikacie czytamy, że:

Osoby korzystające z Instagrama i Facebooka w EU, EEA i Szwajcarii otrzymają wkrótce kilka wyborów odnośnie do tego, jak chcą zarządzać swoimi doświadczeniami w produktach Meta. Oferujemy te wybory, aby zaadresować wymagania DMA, które wejdą w życie w marcu 2024 roku.

W ciągu kilku następnych tygodni ludzie będą otrzymywać powiadomienia, które poinformują ich o ich możliwości wyboru, czy chcą udostępniać informacje między usługami.

Użytkownicy, którzy już połączyli konta Instagram i Facebook, będą mogli zmienić ten wybór, tak aby zarządzać kontami oddzielnie, a informacje nie były współdzielone przez oba konta. Użytkownicy będą też mogli korzystać z Messengera na osobnym, własnym koncie Messengera, innym niż ich konto Facebooka.

Meta pozwoli też korzystać z Facebook Marketplace i/lub Facebook Gaming bez używania informacji z Facebooka. Ponadto użytkownicy z Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii od listopada 2023 roku mogą używać Instagrama i Facebooka za darmo z reklamami lub subskrybować, aby pozbyć się reklam. Jeśli użytkownik zdecyduje się na subskrypcję, jego informacje nie będą używane do reklam.

Przypomnijmy, że aby uzyskać zgodność z Aktem o rynkach cyfrowych, zmiany w swoich produktach (Windows i LinkedIn) wprowadził także Microsoft. Dzięki temu użytkownicy mogą odinstalować Edge i inne dołączane aplikacje, zdecydować, czy chcą synchronizować dane swojego konta Microsoft z Windowsem, i nie tylko.

Źródło: https://about.fb.com/news/2024/01/offering-people-more-choice-on-how-they-can-use-our-services-in-the-eu/

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia