Jeśli korzystacie z konta administratora w Windows 10, to mogliście zauważyć, że po aktualizacji do October 2018 Update konto to zostało wyłączone. Microsoft domyślnie je wyłącza ze względów bezpieczeństwa. Jego aktywacja nie jest problematyczna, lecz ignorowanie ustawień użytkowników podczas aktualizacji i wymuszanie od nich ponownej personalizacji ustawień, można rozpatrywać w kategoriach problemu. Wbrew pozorom może to być całkiem spory problem.
Może to być kłopotliwe szczególnie w sytuacji, gdy w systemie posiadamy tylko jedno, główne aktywne konto administratora. Niektórzy użytkownicy mogą być pewni, że po aktualizacji domyślne konto pozostanie aktywne, a na pozostałych kontach utrzymują niższy poziom uprawnień. Wtedy po aktualizacji pozostaną bez żadnego aktywnego konta admina, co delikatnie rzecz ujmując, może im przysporzyć problemów.
Jeśli już dokonaliśmy aktualizacji i wolimy mieć aktywne konto Administratora, możemy je ponownie włączyć w oknie Zarządzanie komputerem - Użytkownicy i grupy lokalne - Użytkownicy. Oczywiście, by tego dokonać nasze aktualne konto musi posiadać najwyższy poziom uprawnień. Jeśli o to nie zadbaliśmy przed aktualizacją, to cóż...pozostaniemy bez uprawnień i możliwości naszego systemu zostaną znacznie ograniczone. W takiej sytuacji jedyną opcją pozostaje czysta instalacja systemu Windows. Microsoft planuje udostępnić łatkę pod koniec stycznia 2019, a do tego momentu radzi przeprowadzać aktualizację z więcej niż jednym kontem z uprawnieniami administratora.