Według nowych danych firmy analitycznej Strategy Analytics Microsoft może zaliczyć trzeci kwartał tego roku do udanych. Mobilna platforma Windows Phone podwoiła swój udział na rynku smartfonów w porównaniu do roku ubiegłego. Android umacnia swoją pozycję, a dużo traci Apple i BlackBerry.
Zgodnie z raportem, który został przedstawiony wczoraj, w miesiącach od lipca do września na rynku pojawiło się ponad 10 milionów urządzeń z systemem Windows Phone. To pierwszy raz, kiedy Microsoft przekroczył tę liczbę w trakcie jednego kwartału.
Co najważniejsze, Windows Phone podwoił swój udział na rynku smartfonów w porównaniu do tego samego okresu w 2012 roku. Dwanaście miesięcy temu Microsoft posiadał 2 procent udziałów, teraz 4 procent. Oczywiście duży wpływ na taki stan rzeczy ma wydanie nowej wersji Windows Phone w październiku ubiegłego roku oraz tańsze edycje serii Lumia. Można też dodać, że w trzecim kwartale ubiegłego roku na rynku znajdowały się niecałe 4 miliony urządzeń z Windows Phone. Teraz, jak wcześniej zostało podane, ponad 10 milionów. Według Strategy Analytics platforma Windows Phone świetnie radzi sobie w Europie, gorzej rozwiniętych rynkach azjatyckich, Stanach Zjednoczonych i Ameryce Południowej. Mniejszą popularnością system Microsoftu cieszy się w Japonii, Korei Południowej i w Afryce.
Co słychać u konkurencji? Najlepszą sytuacją może pochwalić się Google, ponieważ z systemu Android korzysta co czwarty posiadacz smartfona. W trzecim kwartale tego roku Android ma aż 81 procent udziałów i porównaniu do poprzedniego roku zaliczył sześcioprocentowy wzrost. Gorzej radzi sobie Apple, które odnotowało spadek z 15 do 13 procent. Najsłabiej wypada BlackBerry, które od dłuższego czasu nie potrafi przekonać użytkowników do swoich usług i trzeci kwartał kończy z wynikiem zaledwie 1 procenta udziałów na rynku, a kondycja firmy nadal wygląda na spadkową.