Microsoft nadal milczy w sprawie ilości sprzedanych tabletów Surface. Jednak zdaniem analityków, w pierwszym kwartale bieżącego roku udało się sprzedać nie więcej niż 1,5 miliona sztuk tych urządzeń.
Szacunkowe liczby na temat sprzedaży tabletów Microsoft Surface różnią się nieco między sobą w zależności firm, które je podają. Przykładowo Bloomberg twierdzi, że w pierwszym kwartale tego roku Microsoft - spośród 3 milionów dostarczonych urządzeń - sprzedał tylko 1,5 mln sztuk (1,1 mln tabletów Surface RT i 0,4 mln sztuk Surface Pro). Jeśli spojrzeć na statystyki zaprezentowane przez IDG, sprawa ma się jeszcze gorzej - 1. kwartał 2013 to jedynie 900 tys. sprzedanych tabletów Surface.
Jeśli liczby te dość trafnie odzwierciedlają rzeczywistość, to sprzedane urządzenia stanowią 1,8% wszystkich sprzedanych w tym okresie tabletów. Microsoft jest w tej chwili piątym pod względem sprzedaży dostawcą tego typu urządzeń - wyprzedzają go firmy Apple, Sumsung, ASUS i Amazon.
Dla porównania, Microsoft dostarczył w rozważanym okresie około 3 mln sztuk Surface, natomiast Apple aż 19,5 mln tabletów iPad. W przypadku tych dwóch firm, miesięcznie wystawiają one na sprzedaż odpowiednio 300 000 sztuk (10 000 dziennie) i 6,5 mln sztuk (216 000 sztuk dziennie). Oczywiście należy wziąć pod uwagę to, że iPad jest już na rynku od kilku lat, natomiast Microsoft ze swoim Surface stawia na tym polu pierwsze kroki.
Warto zwrócić także uwagę na firmę Samsung - o ile w analogicznym okresie w ubiegłym roku dostarczyła ona na rynek 2,3 mln tabletów, to już w tym roku było to 8,8 mln sztuk, co stanowi wzrost o 283%.