Serwis CNET poinformował, iż opracowany przez Microsoft sprzęt Surface prawdopodobnie trafi w ręce konsumentów dużo szybciej niż to zapowiedziano podczas zeszłorocznej premiery tego interaktywnego stołu.
Przypomnijmy, że premiera Microsoft Surface miała miejsce wiosną zeszłego roku. Już wtedy koncern planował wdrożenie tej technologii na rynek do końca 2007 roku, jednak w ręce konsumentów urządzenie trafić miało dopiero po 5-ciu latach. Teraz, jak podaje serwis CNET, proces przygotowania konsumenckiej wersji Surface ma zostać przyspieszony, a wszystko dlatego, iż koncern odnotowuje duże zainteresowanie tym multimedialnym stołem. Co ważne, o przyspieszeniu prac nad urządzeniem miał wspomnieć rzekomo sam Steve Ballmer – prezes Microsoftu. Pomimo tego Surface w pierwszej kolejności trafi do klientów biznesowych, bo zważając na cenę tego sprzętu – 10 tys. USD – jest on dedykowany właśnie dla tej grupy konsumenckiej.
Pierwsze wersje urządzeń przeznaczonych dla klientów biznesowych, które przystosowane będą do montażu w centrach handlowych, hotelach itp. ukazać się mają wiosną tego roku. Nie wiadomo natomiast kiedy do sprzedaży trafi wersja dla odbiorców indywidualnych.