Soapbox, microsoftowy konkurent popularnego serwisu YouTube zostanie zamknięty 31 sierpnia br. - poinformował w wywiadzie dla serwisu Neowin.net rzecznik prasowy koncernu z Redmond.
Przypomnijmy, że serwis Soapbox został pierwotnie uruchomiony do zamkniętych testów końcem września 2006 roku. Publiczne testy rozpoczęły się 5 miesięcy później - w lutym 2007 roku. Od początku serwis z założenia służyć miał użytkownikom do publikacji swoich materiałów wideo. Borykał się on z wieloma problemami i oskarżeniami, m.in. o publikację na jego łamach nielegalnych klipów, jednak nigdy nie udało mu się osiągnąć takich wyników jak wspomniany YouTube od Google`a.
Rezultatem cięć finansowych w firmie Microsoft podjęto decyzję o zamknięciu serwisu Soapbox 31 sierpnia br. Dwa dni przed planowaną likwidacją zablokowana zostanie możliwość publikacji nowych materiałów. Użytkownikom, którzy chcieliby zatrzymać opublikowane wcześniej filmiki zaleca się stworzenie kopii do dnia planowanego zamknięcia portalu i przerzucenie ich do MSN Video. Warto wspomnieć, że los Soapboksa podzieliły wcześniej portal Popfly i aplikacja Microsoft Money.