Ze względu na malejący ruch w wyszukiwarce Microsoft już w 2015 r. zdecydował się zaprzestać sprzedaży treści reklamowych na witrynach Microsoft, Yahoo, itd. poza Stanami Zjednoczonymi. Firma ogłosiła niedawno, że Content Network (sieć partnerska) oraz Content Ads (reklamy sieci partnerskiej) zostaną wycofane także w Stanach Zjednoczonych.
Bing Ads Content to reklamy tekstowe wyświetlane obok odpowiednich wysokiej jakości aplikacji systemu Windows. Bing Ads analizuje treść aplikacji i dopasowuje do niej adekwatne reklamy kierowane pod słowa kluczowe. Przykładowo, jeżeli ktoś używa aplikacji związanej z modą, reklamy Bing mogą wyświetlać reklamy sukienek lub butów. Zarówno Content Network, jak i Content Ads zostaną wycofane z amerykańskiego rynku do 30 czerwca tego roku.
Redukcja reklam w Bing jest niewątpliwie dobrą decyzją z perspektywy użytkownika. Faktem jest, że wiele firm ma szansę dzięki nim zaistnieć, ale są niestety i takie, które w ten sposób propagują agresywny czy wręcz natrętny styl reklamowania się, co wcale nie przekonuje wielu potencjalnych klientów. Microsoft - choć może go to kosztować utratę jednego ze źródeł dochodu - musi dostosować się pod wymagania użytkowników, aby przekonać ich do swojej wyszukiwarki. Warto przy tym wspomnieć o ostatnim dodatku, który jest efektem pozytywnych zmian - chodzi o mechanizm zaawansowanego wyszukiwania obrazem, czyli inteligentną funkcję Bing Visual Search.