Około 69% aplikacji mobilnych oferowanych w sklepie Windows Phone uznawanych jest za martwe. Według stosowanych kryteriów są to programy, które mają mniej niż 10 recenzji i od czasu ich wydania nie były nigdy aktualizowane.
Firma Stardust przeprowadziła bardzo ciekawe badania dotyczące aplikacji udostępnianych w sklepach online należących do Apple (iOS App Store: 617 436 aplikacji), Google (Google Play Store: 484 217 aplikacji) i Microsoft (Windows Phone Store: 156 317 aplikacji), a wyniki tych badań przedstawiła w postaci dużej i czytelnej infografiki. Dla każdej z tych platform znajdziemy na niej m.in. takie informacje jak liczba dziennych publikacji i aktualizacji programów, średnia cena aplikacji, liczba wydawców i publikowanych przez nich programów czy nawet liczba publikowanych pod nimi komentarzy.
Właściwie we wszystkich wymienionych kategoriach przoduje platforma Android. Sklep Google Play nie oferuje na nią rekordowej liczby aplikacji, ale są one najtańsze, najczęściej aktualizowane i najchętniej oceniane przez użytkowników. Z kolei platforma Windows Phone, która spośród tej trójki radzi sobie najgorzej, może poszczycić się niezbyt wygórowaną średnią ceną aplikacji, małą ilością płatnych programów i tym, że przeciętny wydawca publikuje średnio więcej programów niż ma to miejsce u konkurencji.
Jednak chyba najbardziej zaskakującą informacją jest liczba martwych aplikacji w poszczególnych sklepach. W przypadku platformy Windows Phone za takie aplikacje uznawane jest około 69% programów. Aplikacje te nie zebrały więcej niż 10 opinii i po swojej publikacji nigdy nie doczekały się żadnej aktualizacji. Dla porównania sklep Apple ma w swojej ofercie aż 65% martwych programów, natomiast w przypadku Androida opuszczone aplikacje stanowią około 41% wszystkich programów oferowanych na tę platformę.