Microsoft wprowadza nowy pulpit nawigacyjny zawierający szczegółowe informacje o doświadczeniu użytkowników na platformie Microsoft 365. Administratorzy zyskają wgląd w statystyki i podstawowe wskaźniki doświadczenia użytkownika, takie jak użycie produktu, feedback nt. produktu, wartości Net Promoter Score (NPS) czy dane dotyczące treści pomocy.
Funkcjonalność nosi nazwę Experience Insights i jest już dostępna w wersji Preview. Dzięki niej administratorzy IT będą teraz mogli lepiej zrozumieć kluczowe sygnały doświadczenia użytkownika z wybranych aplikacji i usług Microsoft 365. Pozwoli im to ocenić sytuacje i zdecydować, czy powinni interweniować. Pulpit nawigacyjny zapewnia również odpowiednie informacje dotyczące konkretnej aplikacji lub usługi. Pozwala także zobaczyć najczęściej oglądane przez członków organizacji artykuły pomocy. Pomaga określić, czy użytkownicy potrzebują więcej szkoleń w określonej dziedzinie.
Experience Insights dają możliwość zebrania większej ilości informacji na temat korzystania z określonej funkcji w wybranych aplikacjach i usługach, takich jak np. Microsoft Teams. Dzięki temu admini będą w stanie lepiej rozszyfrować to, co jest naprawdę ważne dla pracowników, a także wyznaczyć dalsze ulepszenia, które poprawią ich komfort użytkowania. Platforma nie będzie gromadzić żadnych danych na poziomie użytkownika. Tego rodzaju informacje są ściśle ograniczone do roli administratora globalnego, czytelnika globalnego i czytelnika raportów. Są one gromadzone jedynie na poziomie dzierżawy.
Experience Insights działają obecnie w wersji zapoznawczej i są dostępne tylko dla klientów z ponad 20 000 stanowisk. Microsoft poinformował, że zamierza w najbliższej przyszłości udostępnić to doświadczenie mniejszym firmom.