Microsoft zazwyczaj koncentruje się na przedsiębiorstwach i produktywności, ale od czasu do czasu firma rozważa wykorzystanie swoich patentów w kontekście rodzinnym. Jednym z nich jest "CASUAL DIGITAL INK APPLICATIONS", który opisuje sposób korzystania z urządzeń mobilnych. Klasycznym dylematem rodziców małych dzieci jest kwestia udostępniania tabletu i komputera do zabawy swoim pociechom. Na takim urządzeniu znajdują się często bardzo ważne pliki związane na przykład z pracą. Za każdym razem, gdy dajemy dziecku swój tablet, gdzieś tam z tyłu głowy krąży obawa, czy czegoś nie usunie albo nie popsuje. Jak więc bezpiecznie współdzielić tablet z dzieckiem? Microsoft ma na to patent!
Microsoft chce ten dylemat rozwiązać raz na zawsze za pomocą nowego rozwiązania. Patent ten dotyczy nowatorskiego wykorzystania ekranu blokady i aktywnego rysika (na przykład Surface Pen). Z wykorzystaniem stylusa dziecko będzie mogło aktywować różnego rodzaju gry na ekranie blokady, bez odblokowywania urządzenia. Cenne dane pozostaną bezpieczne, a dziecko będzie mogło zajmować czas, grając na tablecie rodzica - wilk syty i owca cała. Aplikacje dostępne z poziomu blokady to na przykład kółko i krzyżyk, Sudoku, puzzle, łączenie kropek albo kolorowanki. Patent przewiduje również możliwość zapisywania stanu gry. Uruchomienie nowej gry będzie możliwe za pomocą gestu dłonią, pięścią lub poprzez potrząśnięcie urządzeniem. W przypadku bardziej kreatywnych aplikacji, jak kolorowanki, użytkownik będzie mógł przesłać swoje dzieło na podany adres email.
Rozwiązanie to będzie idealne dla każdego rodzica i na pewno będzie przyjęte przez nich z wielkim entuzjazmem. Zwłaszcza że korzystać z niego będą mogły nie tylko dzieci. Przecież dorośli też się czasem nudzą. Kiedy Microsoft wdroży ten patent i w jaki sposób? Na razie nie wiadomo.
Co ciekawe, do patentu swoje trzy grosze dorzucił Gregg Wygonik, obecnie Principle Designer w Microsoft, współodpowiedzialny m.in. za HoloLens i Xbox One. Pełne informacje o patencie można znaleźć na stronie Światowej Organizacji Własności Intelektualnej