Data premiery Visual Studio 2019 została już wcześniej wyznaczona na 2 kwietnia. Zanim jednak nastąpi przejście do ogólnej dostępności (GA), następuje wydanie wersji Release Candidate (RC), poprzedzane wersjami Preview. Trzecia z nich właśnie ukazała się dla komputerów Mac. Znajdziemy w niej szereg nowości, jak uruchamianie wielu instancji, usprawnienia dla Xamarin, ulepszone debugowanie dla deweloperów Unity, usprawnione sugestie i IntelliSense czy wreszcie wspomniany nowy edytor C#.
Nowy edytor C# bazuje na solidnych podstawach edytora z Windows. Zawiera on jednak natywny interfejs macOS, dzięki czemu jego obsługa na Macu jest bardziej naturalna. Poza wyglądem i doświadczeniami edycji/nawigacji ulepszono też IntelliSense/uzupełnianie kodu oraz szybkie sugestie poprawek. Poza tym użytkownicy mogą spodziewać się wsparcia dla tekstu od lewej do prawej i w obu kierunkach, a także dla natywnych dla macOS źródeł wejściowych.
Jeśli chodzi o otwieranie wielu okien Visual Studio, użytkownicy Mac mogą teraz kliknąć prawym przyciskiem myszy zadokowaną ikonę i wybrać z menu opcję nowej instancji. Visual Studio dla komputerów Mac ma wprawdzie możliwość otwierania wielu rozwiązań w jednym oknie, ale użytkownicy oczekiwali też możliwości otwierania wielu okien - i właśnie ona nadeszła.
Preview 3 wprowadza też zmiany dla deweloperów Xamarin. To między innymi szybszy czas kompilacji i wdrażania aplikacji Androidowych (do 29/50%), wsparcie dla Android Pie (9.0) i nowe szablony Xamarin.Forms Shell. Zmiany nadeszły też dla deweloperów Unity. Dotąd używane były różne debugery dla narzędzi Unity w Windows i na Macach. Wraz z tym wydaniem debuger będzie taki sam, jak w Windows. Ma on lepszą kompatybilność ze starszymi wersjami Unity i lepiej radzi sobie z debugowaniem niebezpiecznego kodu C#.
Pozostałe zmiany w tej wersji to m.in. wsparcie dla Emoji, sprawniejsze wyszukiwanie i zamienianie, a także zmiany na poziomie edytora, takie jak choćby edycja wielu wierszy jednocześnie (multi-caret editing), o którą prosiło wielu użytkowników.