Microsoft wprowadził oficjalnie na rynek nową wersje multimedialnego odtwarzacza Zune, wraz z urządzeniem pojawiła się nowa wersja aplikacji Zune Player oraz przedstawione zostały nowe funkcje sklepu Zune Marketplace.
Nowa odsłona multimedialnego urządzenia Zune dostępna jest w trzech wersjach, z pamięcią flash – 4 GB (150 USD), 8 GB (200 USD) oraz dyskiem twardym o pojemności 80 GB (250 USD). Wszystkie nowe modele Zune wyposażone zostały w dotykowe przyciski, które zdaniem producentów mają zapewniać intuicyjną obsługę odtwarzacza, tuner radiowy i możliwość bezprzewodowej synchronizacji danych z komputerem stacjonarnym, czy też notebookiem. Pierwsze modele wyposażone były w WiFi, ale umożliwiały tylko na wymianę danych pomiędzy użytkownikami Zune oraz na aktualizacje oprogramowania.
Na chwilę obecną koncern z Redmond nie podał szczegółowych danych odnośnie nowej generacji Zune, wiadomo jednak już teraz, że model z pamięcią flash wyposażony został w ekran odporny za zarysowania o przekątnej 1,8 cala, wersja z HDD natomiast posiada ekran 3,2 cala. Pewne jest także to, iż oba modele charakteryzują mniejsze rozmiary w porównaniu do ich poprzedników. Nie wiadomo także, czy koncern zdecyduje się na wprowadzenie tegoż urządzenia na polski rynek oraz ew. kiedy to nastąpi.