Microsoft wprowadza właśnie w życie nową, ulepszoną politykę zwrotów dotyczącą kupionych w Sklepie Windows gier i aplikacji. Dotyczy to użytkowników zarówno systemu Windows 10, jak i konsoli Xbox One. Nowy system refundacji na szczęście czerpie swe podwaliny z docenionego rozwiązania zastosowanego na platformie Steam, zamiast wielokrotnie krytykowanego, które to znaleźć możemy w Sklepie PlayStation.
Oczywiście w kwestii zwrotów muszą zaistnieć pewne ograniczenia, w przeciwnym razie pojawiłoby się mnóstwo naciągaczy korzystających z opisywanej funkcji (self-service refund). Jakie więc warunki należy spełnić, by bez problemu przejść cały ten proces?
- Gry oraz aplikacje zwracać można do 14 dni od momentu zakupu. Czas ich aktywnego użytkowania (łącznie na wszystkich kontach) nie może przekroczyć 2 godzin.
- DLC, season passes oraz dodatki nie podlegają zwrotowi.
- Przed zwrotem konieczne jest pobranie i uruchomienie aplikacji/gry przynajmniej raz.
- Od chwili wydania gry bądź aplikacji musi minąć przynajmniej 1 dzień.
- Niektóre aplikacje Windows 10 nie podlegają zwrotowi na tych zasadach.
- Microsoft zastrzega sobie możliwość zablokowania dostępu użytkownikom, którzy nadużywać będą funkcji zwrotu.
Zdecydowanie jest to pozytywna zmiana, gdyż proces zwrotów był uprzednio niesamowicie utrudniony i mozolny. Ponadto sama refundacja często stała pod znakiem zapytania. Czy jednak nowy system nie napotka problemów ciężko jest stwierdzić, gdyż pod tym względem najsłabszym ogniwem są użytkownicy. Jeśli dojdzie do zbyt wielu nadużyć, gigant z Redmond może powrócić do starej polityki zwrotów, co mamy nadzieję, nie nastąpi.