N!Asystent - pierwszy w Polsce bankowy asystent AI oparty na GPT-4 od Microsoft

N!Asystent - pierwszy w Polsce bankowy asystent AI oparty na GPT-4 od Microsoft

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 4/8/2024, 2:40 PM

Liczba odsłon: 1012

Konwersacyjna sztuczna inteligencja to jedna z wielu technologii Microsoftu, które nie tylko znajdziemy w jego własnych produktach, ale które firma udostępnia deweloperom, aby mogli tworzyć własne aplikacje. W tym przypadku to Microsoft Copilot oraz możliwość tworzenia własnych copilotów za pomocą Copilot Studio i Azure OpenAI. Takie czatboty AI mogą działać np. w bankowości.

Nest Bank zapowiedział, że uruchomi niebawem N!Asystenta. Ma to być rewolucyjne narzędzie, które odmieni sposób interakcji klientów z bankiem. Asystent AI bazuje na modelu GPT-4 dostarczonym przez Microsoft. To ten sam duży model językowy (LLM), na którym opierają się Microsoft Copilot, Copilot dla Microsoft 365, ChatGPT Plus i nie tylko. Dzięki niemu klienci Nest! będą mogli rozmawiać z bankiem w języku naturalnym, zlecać inteligentne analizy swoich wydatków, a także wykonywać operacje bankowe za pomocą komunikacji głosowej. Będzie to pierwsze tego typu rozwiązanie oferowane przez polski bank – czytamy w oficjalnym komunikacie.

N!Asystent będzie ekspertem od oferty Nest! – podpowie, jak załatwić w banku konkretną sprawę, ale może też być wsparciem w zarządzaniu finansami osobistymi. Sprawdzi, jakie mamy tempo wydatków, oceni, czy budżet zepnie się na koniec miesiąca oraz wyliczy, ile trzeba odłożyć na zagraniczny wyjazd. W przyszłości pomoże także klientowi, który zgubił kartę płatniczą czy umożliwi zlecenie przelewu. Bank zapowiada, że gama funkcji dostępnych za pośrednictwem N!Asystenta będzie stale rozwijana.
— Nest Bank

Użytkownicy bankowości elektronicznej mogą słusznie zauważyć, że czatboty lub wirtualni asystenci są dostępni na tych platformach od lat. Czym więc wyróżnia się N!Asystent? Przede wszystkim tym, że można z nim rozmawiać w języku naturalnym – jak z człowiekiem. Podobnie jak rozmawiamy z Copilotem albo ChatemGPT, tak samo możemy swobodnie konwersować z asystentem bankowym i zadawać nawet bardzo skomplikowane pytania, które ten zrozumie. N!Asystent opiera się bowiem na modelu GPT-4, udostępnianym przez Microsoft w ramach usługi Azure OpenAI. Więcej szczegółów wydawca ogłosi już wkrótce.

Źródło: https://nestbank.pl/n-asystent

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia