Mixer obchodzi dziś pierwsze urodziny. Z tej okazji twórcy udostępnili obszerny post, w którym prezentują garść statystyk z pierwszego roku funkcjonowania serwisu i jeszcze większą garść nowości, które jeszcze dziś lub w najbliższej przyszłości dołączą do mobilnych i desktopowych doświadczeń Mixera. Czym bowiem byłyby urodziny bez paru prezentów?
Już w grudniu zeszłego roku miesięczna liczba aktywnych użytkowników Mixera przekroczyła 10 milionów i od tego czasu stale rośnie. Twórcy mówią, że od czasu uruchomienia platformy widownia powiększyła się czterokrotnie, a liczba oglądanych streamów - pięciokrotnie. Teraz czas na zapowiedzi, które zaczynają się od odświeżonej witryny Mixer w wydaniach mobilnym i desktopowym. Nowa wersja strony wychodzi z fazy beta właśnie dziś. Dzięki temu odświeżeniu łatwiej będzie wyszukać streamerów grających w nasze ulubione gry, ale też transmitować samemu dla kreatywnych społeczności, które nas najbardziej interesują. Część odświeżonych elementów stała się dostępna dla subskrybentów Mixer Pro. Twórcy dodają, że nowy układ strony będzie wdrażany falami. Nowe elementy jako pierwsi zobaczą subskrybenci Pro w następnych tygodniach, a pozostali - na początku lata.
Dalsze zapowiedzi dotyczą kluczowej dla Mixera interaktywności i tego, co jeszcze można uczynić w kierunku jej rozszerzenia. Chodzi tu oczywiście o funkcje spod szyldu MixPlay. "Dodaliśmy do MixPlay arsenał narzędzi, za pomocą których deweloperzy mogą tworzyć doświadczenia streamingowe nowej generacji. Zamiast dodawać tylko przyciski pod transmisją, deweloperzy mogą teraz tworzyć doświadczenia MixPlay [nakładane bezpośrednio] na streamach, w panelach bocznych wideo, jako widżety dookoła wideo albo jako luźne nakładki, wszystko całkowicie dopasowane do wyglądu gier lub zawartości streama" - piszą twórcy. "Całe okno wideo jest teraz kanwą dla dewelopera, a jedyne, co jest wymagane, to znajomość standardowych technologii webowych, takich jak HTML i JavaScript".
Innymi słowy transmisje będzie można personalizować i dostosowywać na wiele sposobów, które były dotąd niemożliwe albo trudne w implementacji. Więcej nowości związanych z MixPlay zobaczymy na show Xbox na E3, które Microsoft poprowadzi 10 czerwca.
Ostatnią wartą odnotowania akcją urodzinową jest promocja w Direct Purchase. Przez pewien ograniczony czas za każde wydane w usłudze 9,99 USD (lub więcej) gracze otrzymają kredyt w Microsoft Store o wartości 5 USD. Podczas okresu promocyjnego Mixer Partners będą zarabiać na Direct Purchase o 10% więcej.