Mixed Reality przyjmie się powszechnie dopiero za 5-10 lat?

Mixed Reality przyjmie się powszechnie dopiero za 5-10 lat?

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/20/2017, 3:06 PM

Liczba odsłon: 1103

W ostatnich latach można zaobserwować w wielu produktach Microsoftu pewną tendencję. Chodzi o tak wysokie podnoszenie poprzeczek, że w zasadzie nie do końca wiadomo, co z tym fantem zrobić. Przykład z ostatnich dni to Xbox One X, który choć wspiera gry i ich streaming w 4K przy 60 fps, nie ma zbyt wielu sprzymierzeńców jeśli chodzi o rozdzielczość pracy telewizorów czy przepustowość łącz internetowych. Tym samym Microsoft stworzył maszynę, której możliwości adresowane są do standardów jeszcze niespowszedniałych. Jak to wygląda w przypadku VR/MR?

Microsoft wyszedł ze swoim HoloLens na konferencji Build 2015. Wciąż pozbawione znaczącego konkurenta urządzenie robiło oczywiście wrażenie, niemniej jednak wysoka cena (3000 dolarów w edycji deweloperskiej) i bardzo skromne portfolio dedykowanego oprogramowania skutecznie odstręczały tzw. przeciętnego konsumenta. Po blisko dwóch latach wyłoniła się druga opcja - niedrogie zestawy VR dla komputerów z Windows 10. Wydawałoby się, że to one są odpowiedzią na rosnące zainteresowanie światem VR, aczkolwiek Phil Spencer zdaje się przekonywać, że to nadal nie wszystko, co firma będzie mieć do zaoferowania.

VR

W ostatnim wywiadzie dla magazynu Time szef działu Xbox wyraził pogląd, że firmy technologiczne od stworzenia systemu VR z zadowalającą jakością obrazu i spójnym doświadczeniem dzieli jeszcze 5-10 lat. Dopiero osiągnięcie takiego poziomu miałoby gwarantować sukces na wielką skalę. "Uwielbiam to, że zrobiliśmy HoloLens. Nie dlatego, że myślę, że każdy powinien kupić sobie HoloLens za 3000 dolarów. Nie został on stworzony dla każdego - mówiliśmy, że to zestaw deweloperski. Teraz robimy rzeczy jak gdyby na drugim krańcu. Chodzi o Windows Mixed Reality i zestawy za 299 dolarów od partnerów OEM. Jednak nawet teraz - zwłaszcza ze wszystkimi tymi kablami zwisającymi z tyłu głowy i w warunkach rodzinnego salonu - jest to trudne".

Wbrew pozorom świat konsumentów jest już gotowy na VR. Przygotowały nas na to filmy sci-fi z lat 90. i liczne obietnice, które choć z założenia prezentowały się zachęcająco, zwykle w końcu szły w odstawkę. Teraz przed producentami zestawów ubieralnych stoi kilka problemów do rozwiązania. To przede wszystkim uzyskanie dobrego stosunku jakości do ceny. Zapewnienie mobilności, wysokiej jakości obrazu, dużej mocy obliczeniowej i spójnego doświadczenia jest zadaniem trudnym, ale nie niemożliwym.

Źródło: https://mspoweruser.com/phil-spencer-believes-consumer-ready-mixed-reality-5-10-years-away/

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia